Hvilken slags Rocks bruges til at lave statuer

? Moderne billedhuggere har adgang til nye materialer, såsom plast og kunstige sten , men gamle håndværkere arbejdede i naturlig sten til at skabe varige kunstværker. Holdbare stenrelieffer ofte længere end de kulturer, der skabte dem . Hvorvidt antikke eller moderne, har kunstnerne søgte bedste rock for deres kunst . Den bedste sten til at forme er nemt at arbejde , modstår brud og indeholder tilsyneladende ingen krystallinsk struktur. Marmor
Marmor var stenen valg for gamle billedhuggere .

Billedhugger har valgt smukt og holdbart marmor for deres fineste kunstværker i tusinder af år . The Taj Mahal er udhugget sten paneler, Parthenonfrisen af Parthenon og Michelangelos tårnhøje statue af David eksemplificere marmor alsidighed . Marble skærer nemt og modstår brud, passer det godt for kunst eller dekorative skulptur. Metamorfe version af sedimentære kalksten og calcit aflejringer , marmor forekommer naturligt i hvid, lyserød , grøn, grå, brun og sort , afhængig af de andre mineraler under dens dannelse . Billedhuggere ofte vælger hvid marmor til repræsentationer af den menneskelige form , fordi dens svage gennemskinnelighed giver den kolde sten udseende levende kød.
Alabaster

Alabaster ikke refererer til en enkelt bjergarter , men helst af en række af mineraler , der deler dens karakteristiske bleg farve , blødhed og lysende gennemskinnelighed . Gips og calcit udgør størstedelen af gamle alabast statuer. Mineralerne er bløde nok til, at de gamle egyptere ' medgørlige kobber værktøjer let kunne arbejde dem ind i dekorative former . Billedhuggere sjældent brugt alabast til større stykker , men som sin blødhed gjort det udsat for skader . I stedet håndværkere brugte det meste for små husholdningsapparater genstande som kosmetiske krukker og gennemskinnelige indlæg til Windows.

Sandsten
Angkor Wat bygherrer udformet tempel byen af tusindvis af tons af sandsten .

sedimentbjergarter sandsten skærer så let , at selv vinderosion arbejder det ind i fantastiske former . Tidlige Carvers og stenhuggere fandt , at gøre sandsten byggesten og snittede dem i basrelieffer tillod dem at bygge tårnhøje strukturer dækket med skulpturelle former. Templet kompleks ved Angkor Wat består af udskårne sandsten. Sculpting i sandsten kræver lille indsats, men producerer fint detaljerede resultater.
Limestone

Selv om denne stamfader til marmor er blødere end dens metamorfe slægtning , kalksten deler sin karakteristiske mangel på krystallinsk struktur og bred vifte af naturlige nuancer. Et af de ældste kalksten statuer er den 5.000 -årige Guennol Lioness , men moderne billedhuggere producerer nye kalksten statuer dagligt. Let udskåret og i stand til at modstå skarpe slag uden at briste , kalksten giver kunstnerne frihed til at skabe elegante kurver og skarpe linjer .
Granite
Granit er en hårdfør , men vanskelig sten til at forme

. Granit er en vulkansk bjergart med en broget tekstur, men ingen generel krystallinsk struktur. Tung og vanskeligt at arbejde , granit gør et holdbart grundlag for statuer , at gamle billedhuggere , der anvendes til vigtige religiøse , politiske og begravelses statuer. Granit naturlige vifte af nuancer omfatter grå , grønne, røde og sorte med en vægt på mørkere farver . Gamle håndværkere brugte mørk granit til mørke skikkelser som den egyptiske gudinde for ødelæggelse , Sekhmet . Moderne billedhuggere finder, at dens række dystre farver passer den tunge sten til begravelse statuer og gravsten udskæring.
Basalt
Påskeøen berømte moai repræsenterer hædret forfædre.

Ligesom granit, basalt er en vulkansk bjergart . I modsætning til granit , basalt glatte korn er ensartet mørk og typisk uden synlige krystaller. Håndværkere kan polere sort , tung sten til en satinagtig glans , da egyptiske billedhuggere gjorde i deres udskæringer af guder , gudinder og faraoer . Andre kunstnere vælger at forlade stenen mat sort og rå, som billedhuggere de få basalt moai på Påskeøen gjorde.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil