Hvad er antipodal Focus

? Videnskabsfolk og forskere , der studerer seismiske bølger og shock dynamik er interesseret i at finde den antipodal fokus med henblik på at forstå antipodal virkninger på jorden - eller med andre ord, hvordan forskellige punkter på jorden er påvirket af en anden. For at forstå den antipodal fokus, skal en person først vide, hvad en antipode er , samt hvordan det relaterer til bestemte typer af konsekvenser , såsom vulkanudbrud og jordskælv . Antipodes

Antipodes er to diametralt modsatte punkter på en planet eller noget område , afbildet på en linie gennem dens centrum. Hvis du kunne sætte en lang spyd ind i en globus af Jorden overalt du ønskede, hele vejen igennem til den anden side, og spyd passeret gennem midten af kloden, hvor spyddet kom ud ville være det antipodal punkt for , hvor den trådte . Symmetriaksen anvendes til at bestemme antipoder og antipodal virkninger. Antipodal virkninger henviser til det koncept, at virkningen til et punkt i antipoderne kan have en effekt på den diametralt modsatte . Det vil sige, hvis planeten skulle blive ramt af en meteorit på ét sted , det antipodal punkt for denne placering kan også blive påvirket.
Antipodal Focus

den antipodal fokus er fænomenet hvordan anslagsenergien distribuerer seismiske bølger efter afbrydelse af en af ​​antipoder . I et eksempel på en lodret indvirkning på planeten, kan energien fra virkningen prelle - center og påvirke forskellige punkter langs vejen til antipode , i stedet for at skyde ned eller på tværs direkte til antipode . Den vej, som energien tager at nå antipoden er antipodal fokus. Hvis en ny antipodal akse præsenterer sig selv , på grund af et skift i tilpasningen af ​​antipoderne , energi finder en ny en sti til at rejse ned og derved miste antipodal fokus.

Fordele

Fordelen ved at studere antipodal fokus er at videnskabsfolk og forskere kan forudbestemme , hvilke typer af effekter vil forekomme på forskellige punkter på Jorden , eller enhver planet , der er baseret på en direkte indvirkning på ét sted. I et eksempel kan studiet af antipodal fokusering lade videnskabsfolk og forskere finde ud af , hvad konsekvenserne ville være, hvis en meteorit skulle strejke Australien eller Bermuda , og hvordan en sådan virkning kunne sende seismiske bølger af energi til antipodal punkter. Hvis en betydelig indvirkning skulle ske, kunne studiet af antipodal fokusering hjælpe mennesker over hele verden forberede overensstemmelse hermed.

Overvejelser

Videnskabsfolk og forskere bruger antipodal fokusering at forstå, hvordan vis geografisk fænomener kunne være opstået som følge af chok dynamik til et punkt i en modsætning tusinder eller millioner af år siden . Ved at identificere Antipode på Jorden , oprindelsen af ​​ting som superswells - såsom det sydlige Stillehav Superswell - kunne relateres til dets antipodal modsatte hvor et krater eksisterer. Seismiske tomografi teknologi bruges til at studere de indre lag af Jorden til at forstå chokbølger og deres relation til antipodal fokusering.