Science Fair Projects med alkohol, peroxid & Blade

Videnskaben fair, en fælles skole -dækkende program, hvor de studerende vælge en videnskab emne , forskning, forsøg og til sidst præsenterer deres emner for priser, kan forårsage stress og bekymre sig om emne valg. Vælge et projekt med fælles husholdningsartikler såsom hydrogenperoxid , blade fra værftet eller potteplanter og sprit vil spare dig tid at indsamle dine materialer samt penge på hårde at finde eller dyre forsyninger. Chromatografi Projekt

Du kan se et grønt blad spektrum af farver gennem kromatografi. Saml flere typer af store grønne blade fra forskellige træer , sortere dem efter type , snittes i små stykker og holde dem i mærkede krukker. Tilføj nok gnide alkohol til de krukker til at dække alle de blade , og tryk bladene ind i alkohol. Løst dække krukker og sted på en bakke med varmt vand fra hanen til omkring en halv time, indtil alkoholen er formørket. Tape lange, tynde strimler af kaffefilterpapir til randen af krukken , dyppe enderne i alkohol. Alkoholen vil rejse op aviserne, og efter cirka en time og en halv , det vil bringe med det farvespektret af bladene. Tørt og mærke papirerne.

Myggespray Projekter

Lav en all -purpose insekt spray ved at blande 1 kop sprit med 1 liter vand . Alkohol sprays ifølge W.S. Cranshaw af Colorado State University Extension, arbejde for at bekæmpe insekter som melede bugs. Test din løgnehistorie på et lille blad før sprøjtning for at sikre det ikke brænder bladet ; sprayen skal fortyndes , hvis blad forbrændinger vises. Test hjemmelavet spray s insekticid egenskaber mod en butik -købte mærke eller teste naturlige insekticider versus hjemmelavede insekticider ved dug bladene af nogle indeholdt bladlus angrebne planter med sprit og indføre mariehøns til et andet sæt indeholdt bladlus angrebne planter.

Lav din egen fungicid

brintoverilte kan bruges som et organisk fungicid i haven, ifølge forskere på University of Kentucky . Teste effektiviteten af ​​hydrogenperoxid mod forskellige typer af vegetabilsk svamp ved dug det over bladene af adskillige indeholdt planter. Økologisk fungicid kan testes mod en butik -købte ikke-økologiske pesticid for effektivitet ved at sprøjte én type fungicid på flere svampe -inficerede planter og andet fungicid på flere af den samme type af svampe -inficerede planter. Optag resultaterne og tage daglige billeder.
Lav din egen Mundskyl

Brintoverilte fungerer som en mundskyl når swished rundt i munden i 10 minutter hver dag , ifølge til Carolyn Washburn af Utah State University Extension, der forklarer, at hydrogenperoxid dræber bakterier ved oxidation . Test hydrogenperoxid mod store-købte mærker af mundskyl , som typisk bruger alkohol til at dræbe bakterier , ved at have flere mennesker skylle munden med brintoverilte to timer efter at have spist og derefter pensling munden med vatpinde . Tør vatpinde på desinficeres petriskåle . Har de samme mennesker skylle munden med mundskyllevand en kontrolleret periode, spytte og skylles med vand. Tag endnu en vatpind og tørre ind i nye petriskåle . Fire dage efter eksperimentet , se på de petriskåle under en skole mikroskop for at opdage, hvor mundskyl dræbte flest bakterier.