Hvad er C -Type Inaktivering Ionkanaler

? Sende budskaber ned axoner dine nerveceller kræver styre strømmen af ​​ladede ioner over membranen . Ion- kanaler er centralt i denne proces . En særlig vigtig type af kanal er en spændingsstyret kalium ionkanal , der findes i en af ​​tre forskellige tilstande - aktiveret, deaktiveret og inaktiveret . C-type inaktivering er en vigtig mekanisme til overgang mellem to af disse stater kalium ionkanaler . Funktioner

Kalium ionkanaler er proteiner indlejret i cellens membran. På midten , de indeholder en pore , hvorigennem vand og kaliumioner kan flyde . De er selektive for kaliumioner og vil ikke tillade andre ioner som natrium at krydse. Når proteinet er i sin sædvanlige deaktiveret tilstand, pore lukket som en låst gateway, så kalium ikke kan passere . Ændringer i spænding over membranen forårsage kanal til at aktivere og tvinge pore åben .
Deaktivering

Kort efter de åbner , spændingsafhængige kalium ionkanaler tæt igen og genindtaste den deaktiveret tilstand. De gør det ved hjælp af en mekanisme, der kaldes N-type inaktivering , hvor " bolden" knyttet til en "kæden" er dannet ud fra aminosyrer i proteinet er suget ind i pore, blokerer og derved forhindrer yderligere strømning af ioner . C-type inaktivering , derimod, får kanalen til at indtaste den inaktiverede stat og indebærer en mere dramatisk ændring i strukturen af proteinet.
Inaktivering

C-type inaktivering er typisk en meget langsommere proces. Mekanismen af C -typen inaktivering er stadig genstand for igangværende forskning . Ifølge en 2010 papir i tidsskriftet " Nature ", er det på nuværende tidspunkt mente, at processen indebærer selektivitet filter , den del af den kanal , der sikrer kalium ioner kan passere , mens natriumioner ikke kan. Ændringer i formen og geometrien af ​​dette filter kan blokere passagen af ​​kaliumioner . I forsøg har forskere fundet, at inaktiverede kalium ionkanaler tillader også natriumioner til at krydse på en lille men mærkbar sats , selvom dette kun forekommer i fravær af kaliumioner .