nem & Creative Science Fair Projekter til femte klasse

Den bedste videnskab fair projekter starter med originale ideer . Der er mange bøger og web-sider , der tyder på projekterne , og forklarer, hvordan man gør dem , men kreative ideer kan kun komme fra dit hoved. Den bedste måde at finde en original idé er at begynde at stille spørgsmål . Start med et emne, der interesserer dig og tænke på spørgsmål, du kunne svare ved at eksperimentere eller udføre forskning . Overvej dine foretrukne science lektioner i løbet af skoleåret , og hvilke spørgsmål kan have forblevet ubesvarede i slutningen af ​​lektionen. Kig på projektforslag i bøger eller artikler og bruge dem til at udvikle dine egne ideer . Lave et eksperiment

En af de mest almindelige typer af videnskab fair projekter er at udføre et eksperiment . At træffe afgørelse om dit emne , stille spørgsmål om dagligdags genstande og situationer. Du kan sammenligne produkter såsom papir håndklæder, batterier eller sodavand ved hjælp af den videnskabelige metode . I femte klasse , har du sikkert lært om den videnskabelige metode , og du kan anvende det på ethvert problem , du vælger. Du kan studere planter dyrket økologisk , sammenligne friktion mellem overflader eller træne en kat til at sidde, komme og bo som en hund. For din forskning, vil du nødt til at angive et specifikt spørgsmål , formulere en hypotese om det og gøre forskning for at teste din hypotese .
Kombiner Fields of Science

femte klasse, vil du normalt studere generel videnskab, der indeholder en lille smule af mange forskellige områder af videnskaben. Tænk videnskabelige projekter , der kunne kombinere mere end ét område af videnskaben , som fysik og kemi eller biologi og geologi. Et eksempel på en fiktiv videnskabeligt eksperiment , der kombinerer geologi og biologi kommer fra romanen Jurassic Park, hvor forskerne udtrække blod fra insekter, der blev forstenet i rav i den Jurassic periode. Eller , for eksempel, kan du kombinere elementer af fysik og kemi til at bygge en lille raket .
Bygge en model

Nogle naturvidenskabelige projekter involverer at bygge en model at illustrere eller udforske en videnskabelig princip . Tænk over måder at være kreativ med et modelprojekt . For eksempel, hvis du bygger en model af solsystemet , se om du kan gøre det til at skalere og finde en måde at gøre planeterne faktisk kredser omkring solen. Igen , bør du tænke over, hvad videnskab emner interesserer dig, og hvordan du kan illustrere dem på en unik måde . For femte klasse , din model ikke at være så omfattende som en high school -projekt ville være, men vær ikke bange for at udfordre dig selv .
Polske din idé

Når du har en grundlæggende idé , holde arbejder på måder at gøre dit projekt original. Stat det spørgsmål, du er forsker og din hypotese på den nemmest mulige måde , og tænke over relaterede spørgsmål , at dit projekt skal muligvis også løse. Vær grundig og logisk og bruge den videnskabelige metode ( stille et spørgsmål, forskning det , formulere en hypotese , teste hypotesen , analysere data). Spørgsmål alle dine antagelser og overveje problemet fra forskellige perspektiver. Når du opretter din skærm til dit projekt , være meget klar over , hvad dine mål var, og hvad du har opnået med dit projekt .