Hvorfor er det vigtigt at se på Archean Earth

? Opdeling Jordens historie i epoker giver forskerne at identificere bestemte perioder med begivenheder . En sådan æra er Archean , som fandt sted cirka 3,8 til 2500000000 år siden. Det var det tidspunkt, hvor mange forskere identificere de første livsformer på planeten. Studiet af denne gamle æra er vigtig på mange niveauer, som fortsat forskning giver indsigt i Jordens historie . Kendskab til tidlige Jord

Archean Jorden repræsenterer en tidsperiode nær begyndelsen af planeten. Det er den anden æra bag kun Hadean Era, der dækker tiden fra dannelsen af ​​Jorden indtil Archean Era. Ser man på dette tidlige tidspunkt øger kendskabet til dannelsen af ​​liv , oceaner , jord og hvordan dag Jorden blev til.
Dannelse af landmasser

Begyndelsen af Archean Era markerer afkøling af Jorden og dannelsen af ​​havene som vanddamp kondenseres. Vulkanudbrud fortsatte og til sidst dannede øer. Disse små ø kæder markerede begyndelsen af landmasser . Studiet af hvordan vulkaner producerede øer er en vigtig del af arkæiske historie og giver bevis for dannelsen af ​​nutidens øer.
Bevis for Tidligste Life

Bestemmelse af de tidligste livsformer på Jorden afhænger undersøgelse af regnskabet fra Archean Era. Disse poster findes i klipper kendt som cratons . Forskere har fundet cratons spredt over hele verden, herunder en stor en i Nordamerika lige nord for Michigan. Cratons repræsenterer begyndelsen på kontinenterne og hvad forskerne kalder " kernen ".
Ancient Fossil Records

De ældste fossiler er kendt for at eksistere på dato Jorden tilbage 3500000000 år . Kendt som bakterier mikrofossiler repræsenterer de sedimentbjergarter kaldet stromatolites . Fundet i Australien , de består af måtter af blågrønalger i lag. Der findes moderne stromatolites i Australien med de samme egenskaber som de gamle fossiler. De fossiler dette tidspunkt mellem 2,7 mia og 3,5 milliarder år gammelt skabe nogle kontroverser som videnskabelige beviser er ikke klart, hvorvidt de repræsenterer organisk liv . Beviserne er klart, at fossiler fra slutningen af ​​det arkæiske Era indeholder organiske fossiler , der indikerer livet .
Clipart