Hvad er naturlige polymerer

? Nogle af de mest almindelige eksempler på polymerer er plast og proteiner. Mens plast er resultatet af den industrielle proces , proteiner vrimler i naturen og er således normalt som en naturlig polymer . Faktisk, hvis du undersøgte planter og dyr, der lever omkring dig, ville du sikkert finde mange naturlige polymerer. Polymer Defined

Polymerer er defineret som lange molekylære kæder lavet af gentagne enheder . Ofte er polymerer forbundet med moderne plastik og andre syntetiske forbindelser , men en hel polymerer forekommer naturligt i naturen. Oprindeligt blev polymerer betragtet som en egenskab af kulstof-baserede molekyler , men disse former for gentagne strukturer kan også findes i ikke -carbon stoffer, såsom siliconer . I virkeligheden ; polymerer i både syntetiske og naturlige forbindelser kan blive ganske lang. I dag er forskere, der arbejder på udvikling af nye syntetiske produkter ofte studere nogle af de mere komplekse eksempler på naturlige polymerer i et forsøg på bedre at forstå denne nyttige videnskabelige fænomener.
Træ og Kartofler

Polymerer kan underopdeler i to undergrupper , hvoraf den ene er et polysaccharid . Polysaccharider er dette navn, fordi deres vigtigste enhed er et sukkermolekyle , som kun indeholder carbon og hydrogen . Fra disse relativt simple molekylære strenge , har naturen skabt sådanne polymerer som cellulose , stivelse, DNA , bomuld og gummi . Enkel og stivelse er ofte skabt af planter gennem fotosyntese , og derefter bundet sammen til at danne komplekse polymerer.
Proteiner og enzymer

Den anden gruppe af polymerer er kendt som polypeptider. I denne undergruppe af polymerer , aminosyrer er byggesten . En aminosyre dannes, når en enkelt amino ( NH2 ) er forbundet til en carboxylgruppe (COOH ) . Stadig, det tager mindst to aminosyregrupper at gøre op et peptid molekyle , derefter to peptider skal sættes sammen til at skabe et polypeptid. Inden for de polypeptider de mulige kombinationer er enorme, men de fleste proteiner og enzymer falder inden denne store inddeling.
Polypeptidhormoner eksempler

Navn ethvert protein eller enzym og mest sandsynligt, du har et eksempel på en naturlig polymer . Et andet fascinerende eksempel af polypeptider er silke , som er lavet af avlen , men har været en vigtig del af menneskehedens tøj i tusinder af år . Denne naturlige materielle former lange tynde fibre, en meget usædvanlig begivenhed fra et stof, baseret på aminosyrer. Nylon , en syntetisk polyamid , vises på mange måde at efterligne silke , selvom dets molekylære struktur er lidt anderledes.