Hvordan man skriver en boganmeldelse Essay

modsætning rapport den traditionelle bog skrevet til skolen, boganmeldelse essay bygger hovedsagelig på dine egne meninger og indsigt i den bog, du har læst . Uanset om du skriver boganmeldelse essay for klasse eller til offentliggørelse , kan du føle en lidt forsigtig om opgaven. Nogle gange, for eksempel , det er svært at formidle dine meninger i en klar og kortfattet måde , der hjælper folk beslutte, hvad du prøver at sige. Men med nogle interessante personlige meninger og en god sans for organisation, kan du skrive en boganmeldelse essay på ingen tid . Instruktioner
1

Tag noter om bogen , mens du læser det . Fremhæv nogen interessante linjer, du mente var gribende , samt eventuelle citater, der virkelig fik under din hud. Spørg dig selv spørgsmål, mens du læser bogen, da Writing - World.com antyder, herunder hvad du synes forfatterens formål er at skrive bogen ; hvad de temaer forfatteren præsenterer ; og om skriften er klar og fornøjelig.
2

Nedskriv dine indtryk af bogen , så snart du er færdig med at læse. For at gøre det nemmere, skrive en simpel liste over både fordele og ulemper ved bogen. Hent din favorit og mindst foretrukne scener , eller, hvis bogen er non-fiction , dine foretrukne punkter forfatterens foretaget.
3

Forskning forfatteren og bogen i almindelighed, på udkig efter enhver relevante oplysninger, der vil give din læser nogle sammenhæng i, hvorfor bogen blev skrevet. For eksempel afdække forfatterens hensigt med at skrive bogen, da bogen blev skrevet , og under hvilke kulturelle klima bogen finder sted. Kig op øvrige kritik af bogen , som du forsøger at få et godt afrundet syn på emnet. Skriv noter og holde styr på din forskning , som du vil bruge det som bevis , når du begynder at skrive din anmeldelse.
4

Oprette en skitse, der hjælper med at organisere dine tanker og forskning. Hver ny overskrift skal svare til et særskilt afsnit , der behandler et punkt, at din læser vil finde nyttige . For eksempel bør den første overskrift være titlen "Introduktion ", med punktopstillinger nedenunder , notering et nyt stykke information , der introducerer bogen til dit publikum , herunder datoen bogen blev udgivet , den person, der skrev bogen, og den grundlæggende forudsætning af bogen. Indarbejd den forskning, du har gjort på bogen i dine overskrifter og punktopstillinger hele dispositionen. Dæk et nyt aspekt af bogen i hvert nyt afsnit, herunder også bogens temaer, plot , karakterer og den kulturelle sammenhæng, som bogen blev skrevet .
5.

Skriv boganmeldelse bruge din disposition som en reference. Brug et sprog , der er egnet til din tiltænkte målgruppe ; hvis du skriver det som en opgave for en lærer at læse, bruge videnskabelig prosa . Hvis du skriver det til offentliggørelse , så skriv det med personlighed og humor , hvis det er relevant . Husk, at du aldrig skal give væk eventuelle drejninger i bogen , der vil forkæle bogen for dit publikum. Vær så ærlig som muligt, men husk at sikkerhedskopiere dine påstande med beviser for, at der kommer direkte fra bogen ; bruge citater og omskrive når det er relevant .
hoteltilbud