Hvordan du tegner en accelerometer Arduino

accelerometre er elektroniske komponenter , der måler acceleration , tilt eller vibration af et objekt, når forbundet til en anden enhed. Du kan fortolke data fra et accelerometer ved at tilslutte den til en Arduino microcontroller. Arduino læser værdierne fra accelerometer output- pins og sender dem til en computer . Computeren viser data i numerisk form. Du kan også tegne ved at indberette det til et programmeringssprog program, f.eks Max /MSP eller Processing, hvor det kan plottes i reale time.Things du har brug
Breadboard
Wire
USB-kabel

Vis Flere Instruktioner
Slut accelerometer til Arduino
1

Placer accelerometer på breadboard med sine ben på separate spor.
2

Slut accelerometer akse stifter til Arduino analoge eller digitale indgange med wire. Brug én indgang per ben . Accelerometer datablad fortæller dig , hvilke ben give aksedata , og om data er analog eller digital .
3

Forbind accelerometer forsyningsspænding pin til den rette spænding udgang på Arduino med ledning. Accelerometer datablad fortæller dig , hvor meget strøm den har brug for .
4

Forbind accelerometer er jorden pin til jorden terminalen på Arduino med wire.
5

Sæt et USB-kabel i Arduino USB-stik .
6

Sæt den anden ende af USB-kablet til en USB-port på en computer.
Skriv Arduino kode

7

Tildel variabler til Arduino indgange er forbundet til accelerometer udgange . Din kode kan se sådan ud :
int xPin = 2;
int yPin = 3;
Variablerne " xPin " og " yPin " tildeles de ben tilsluttet til accelerometeret s X-og Y -udgange.
8

Igangsætte seriel kommunikation mellem computeren og Arduino . Din kode kan se sådan ud :
void setup () {
Serial.begin (9600 ),
Den første linje kode er nødvendig for alle programmer. Den krøllede beslag markerer begyndelsen på " setup ". " Serial.begin (9600 )" opretter kommunikation på 9.600 bits per sekund .
9.

Definer Arduinos input pins under " setup ". Din kode kan se sådan ud :
pinMode ( xPin , INPUT ),
pinMode ( yPin , INPUT )
}
Pins 2 og 3 på Arduino er nu indstillet som input . Den krøllede beslag markerer afslutningen på " setup ".
10

Tildel variabler til opbevaring af indkommende akse og acceleration . Din kode kan se sådan ud :
void loop () {
int pulseX , pulseY ;
int accelerationX , accelerationY ;
Den første linje kode fortæller Arduino at følgende kode består af funktioner, det skal udføre i en løkke . Det første sæt af heltal gemme data fra input pins, mens det andet sæt gemmer resultaterne af beregninger, der omdanner de indkommende data i værdier som repræsenterer accelerometer acceleration .
11

Læs data fra Arduinos input og gemme det i de relevante variable. Din kode kan se ud som dette, hvis din accelerometer giver digital data:
pulseX = pulseIn ( xPin , HIGH )
pulseY = pulseIn ( yPin , HIGH )
Koden " pulseIn ( xPin HØJ ) " fortæller Arduino til at vente på stiften for at læse " HIGH" og start timing. Når stiften lyder " LOW ", Arduino stopper timing og gemmer værdien i " pulseX ". Den anden linje i kode virker på samme måde

Din kode kan se ud som dette, hvis din accelerometer giver analoge data:
pulseX = analogRead ( xPin )
pulseY = analogRead ( yPin . )
Denne kode læser værdierne fra Arduino inputs og gemmer dem i " pulseX " og " pulseY ".
12

konvertere de lagrede data i " pulseX " og " pulseY " i acceleration. Accelerometer producent bør give en ligning eller en tabel med værdier til brug for konverteringen .
13

Udskriv accelerationsdata i den serielle skærm, og sende den til en kompatibel program til tegning. Din kode kan ligne this:
Serial.print("X");
Serial.print(accelerationX);
Serial.println();
Serial.print("Y");
Serial.print(accelerationY);
Serial.println();
The linjer, der begynder med " Serial.print " udskrive værdier gemt i de tildelte variable eller bogstaverne der ses i anførselstegn . " Serial.println ()" tilføjer linieskift mellem de trykte variabler , så de ikke vises på samme linje.
14

Tilføj en forsinkelse, før Arduino går tilbage til den første linje kode . Din kode kan se sådan ud :
forsinkelse (50 )
}
Den første linje kode indstiller forsinkelsen til 50 millisekunder . Den krøllede beslag markerer afslutningen på "loop " og fortæller Arduino til at gå tilbage til den første linje kode .
15

Klik på " Upload" knappen for at uploade koden til Arduino .
Graph accelerationsdirektivet
16

Start et programmeringsmiljø , såsom Max /MSP , forarbejdning eller rene data , der accepterer serielle .
17

skrive kode, der fortæller programmet at overvåge og acceptere indgående serielle data fra Arduino . Den kode, du skriver , afhænger af programmeringen miljø , du bruger. Angiv baudhastigheden du brugte i Arduino kode, når opsætning af seriel kommunikation.
18

skrive kode, der opstiller en graf med en X-og Y-aksen. Tegn og navngive akserne med værdier, der passer til din accelerometer. Du vil måske ønsker at bruge de maksimale og minimale værdier fra accelerometeret til at definere længden af ​​hver akse.
19

skrive kode, der adskiller data fra Arduino i den relevante X -aksen og Y -værdier . For eksempel kan du tildele den numeriske værdi , der modtages efter "X" til X -aksen på grafen og værdien modtaget efter "Y" til Y -aksen.
20

skrive kode, der plotter punkter på grafen ved hjælp af data fra Arduino .
21

Skriv kode , der trækker linjer mellem de plottede point.

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil