Forskellen mellem kinesiske & Japanske Krukker

Handel med japanske og kinesiske porcelæn begyndte i det tidlige 18. århundrede . Kinesisk og japansk keramik var især populær i Frankrig. Det blev et statussymbol for folk at vise værker i deres stuer og stuer . Det bølgende popularitet i kinesiske og japanske keramik ført til mange samlere blande stilarter i deres hjem. Det er vigtigt for den moderne samler for at kunne genkende karakteristika for de enkelte nationens keramik for at sikre nøjagtig indkøb og display. Fælge

En af de mest sigende måder at skelne , hvorvidt din krukke er af kinesisk eller japansk oprindelse er at undersøge fælge og grænser stykket. I den kinesiske stil, er grænsen typisk indrettet i Ruyi mode : en farverig, dekorativ kant omkring en tomme i bredden. Den japanske stil ikke har en sådan en udførlige grænse. I stedet japansk stil har en tynd, cirkulært mønster som er rødbrun , grøn eller blå .
Inde

andet slående forskel mellem kinesisk og japansk keramisk arbejde, især i krukker og vaser , kan findes ved at undersøge det indre af stykket. Det første er der forskelle i tekstur. I den kinesiske stil teksturen er helt glat , mens den japanske stil favoriserer en tekstur som af en appelsinskal . For det andet er der forskelle i de farver, der bruges på det indvendige af stykkerne. Den kinesiske stil er næsten altid turkis farve , mens den japanske stil bruger marineblå, mørk gul, grå eller grøn.
Markeringer

Porcelæn og keramik fra Japan og Kina blev markeret på en eller anden måde ved enten håndværkeren eller forhandleren . Samlere er næsten altid i stand til at finde mærket på deres stykke , men har svært ved at oversætte det . Med rette, da der er over 1.500 kendte varemærker , der anvendes til kinesisk porcelæn alene. Karakteristika mærket, kan dog være en indikator for oprindelsesland. Kinesiske mærker har typisk et lige antal tegn omtrent samme størrelse . Japanske mærker er mere uregelmæssig med ulige antal tegn som regel i forskellige størrelser og farver.
Finishes

Lakeringsanlæg teknikker , der kendetegner japansk og kinesisk porcelæn blev opfundet i Kina . Kineserne havde eksklusiv adgang til Lakeringsanlæg materialer på grund af en handelsrestriktioner på Japan; Men to århundreder efter Kina begyndte serier japanerne begyndt at gøre det . De udmærkede sig ved det , udvikle flere forskellige Lakeringsanlæg teknikker. Den Totai teknik bruger en brun træ bark tekstur som en finish.The Ginbari teknik bruger mere klare og gennemsigtige emaljer. Den Akasuke teknik bruger en transparent emalje , der resulterer i en rød farve, når du er færdig.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil