Teknikker til bøhmisk glas

bøhmisk glas teknikker udviklet sig gennem årene , der begynder i det 13. århundrede. Teknikker er bundet til forskellige epoker - renæssance, barok , Rocco - og forskellige lokationer - Nový Bor og Kamenický Šenov . I dag er udtrykket bøhmisk glas er mest brugt til at beskrive vaser, skåle og andet glas stykker, der er farvestrålende og forgyldte eller ætset ved brug af forskellige teknikker , der er udviklet i den tidlige -til midten af 1800-tallet i Bøhmen . Emaljemaleri

udviklet i midten af 1500-tallet af Pavel Schürer , leder af en berømt familie af glas mestre fra Bøhmen, emalje maleri anvendte brændte emalje maling til at dekorere glas produkter . Trediveårskrigen afbrød familievirksomhed, men efter krigen en anden boom fandt sted, og emalje malet bøhmisk glas blev fundet i butikker og boliger i hele Europa . Emalje maleri begyndte i renæssancen og steg igen i barokken .
Gravering og ætsning

Gravering på glas blev en populær bøhmisk glas teknik under barokken . I første halvdel af det 17. århundrede , fremstilling af glas ved hjælp af denne teknik var størst blandt dem, landbrug i landdistrikterne, hvor indgraveret glas suppleret indkomsten for familier, der er afhængige af landbruget , især i Lausitzer Mountains. Selvom glas handel i den periode, gravering blev bredt anvendt var centreret lokalt , er det hurtigt lettede , når de eksporterer avanceret. Graveret bøhmisk glas blev derefter eksporteres bredt i Europa og endda trængt markeder i Amerika og Asien.
Gul og rød Farvning

i begyndelsen af ​​1800'erne i det nordlige Bøhmen Friedrich Egermann udviklet forbedrede metoder til at skabe farvet glas ; han farves det. Egermann først udviklet gul farvning under anvendelse af ioner af sølv og derefter rød farvning under anvendelse af ioner af kobber ( rubin glas) . De farvede glas blev dekoreret ved at klippe og gravering , og de ​​farvede indgraveret glas blev mere populær end de ufarvede graverede produkter på grund af effekten af ​​den uplettet glas viser nedefra .
Blinkede , Hyalith og Lithyalin Techniques

i samme periode som farvede glasvarer blev populær , blinkede , hyalith og lithyalin teknikker syntes. Den tolagt teknik blev udført ved at dyppe et glas produkt - bæger, skål, vase - ind i en anden farvet glas , hvilket skaber en benhård mellem de to glas farver . Den hyalith teknikken en uigennemsigtig glas farvet enten rød eller sort , mens lithyalin teknik blander glas forskellige farver og børste overfladen med metaloxider at skabe en poleret hård sten look. Den lithyalin og blinkede glas teknikker blev udviklet af den samme opfinder af den farvede glas metoden.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil