Magnetisk legetøj fra 70'erne

Mange, der voksede op i 70'erne har gode minder fra dette årti : lørdag formiddag brugt med Fat Albert, Sigmund havet monster og Schoolhouse Rock, derefter trække på klokke bunde og rullekravesweatere at opfylde kvarterets unge til et spil GNIP Gnop eller spinouts på Big Wheels. Mens teknologien var lav, fantasi var høj , og legetøjsproducenter brugt , hvad der var til rådighed for dem - inklusive magneter - for at gøre deres produkter skiller sig ud fra konkurrenterne. Magic Shot Shooting Gallery

Magic Shot Shooting Gallery af Marx Games var et lukket , bordplade skydebane . Det bestod af en magnet - tippes pistol - den eneste komponent , der ikke var lukket - og en plastboks med et vindue i den ene ende , der tillod dig at se inde , hvor mål og ammunition ( stålkugler ) var . At spille, rørt dig pistolen til vinduet, nær en af ​​de stålkugler , og den magnetiske kraft trak bolden til vinduet. Du vil derefter skubbe pistol og bolden op i vinduet , tage sigte på et af målene i den fjerneste ende og trykke på aftrækkeren . En fjeder inde i pistolen frigives, når pistolen var "skudt ", lancere pillen mod dit mål.
U -Drive -It
p Bare når det syntes ligesom nærmest ville du nogensinde kommer til at køre en bil rullede dit Hot Wheels rundt på rulletobak tæpper , U- Drive- det kom og bragte drømmen om at køre et skridt nærmere . Legetøjet , produceret af Schaper , bestod af en bordplade landskab og magnetiske biler, som du kørte over en bro, rundt om forhindringer og gennem trafik kegler . Men det var den vedlagte instrumentbrættet konsollen og fodpedal , der gjorde oplevelsen endnu mere realistisk. Konsollen havde et rat , gearskifte , speedometer og olie sporvidde . Du vil dreje nøglen i tændingen , skift i drev , træd på speederen og gå . Bestyrelsen var reversibel, så du havde to landskaber til at navigere .
Magnetic Batman og Robin

Begyndende med GI Joe i 1964, action figurer forblev et populært legetøj , og i 1970'erne , branchens førende var Mego Corporation. Deres magnetiske Batman og Robin tallene stod ud af flere grunde. Til at begynde med , var disse tal 12 inches høj , en afgang fra Mego sædvanlige (og standard - indstilling) 8 -tommer action figurer . Endvidere havde de magneter i både deres hænder og fødder , hvilket gør det muligt at manipulere dem til skalering lodrette facader , hængende fra bjælker og stående på hovedet på overflader - . Så længe facader , bjælker og overflader var lavet af stål < br >
School Days Desk

School Days Desk af Fisher-Price , der er beregnet til børn i alderen 3 til 8 , var hovedsagelig en bæretaske af plastik med en magnetisk kridttavle på den ene side . Et lagerområde inde holdt legetøjets tilbehør: kridt , et viskelæder , plast -dækket magnetiske bogstaver og tal og flere aktivitets -kort. Aktivitetsdatoerne kortene havde stencils af simple ord, som du kan placere på den magnetiske tavlen til at guide dig i din stavning
Klassikere

Der var flere magnetlegetøj - . Ligesom den Whee -Lo, Wooly Willy og Tickle Bee - der opstod i tidligere årtier , men var stadig populær med børn i 70'erne. Den Whee -Lo af Maggie Magnetic Inc. i New York var en rød plastik hjul med en magnetiseret aksel , som du kan spinde frem og tilbage på en bøjet ståltråd . Wooly Willy bestod af ansigtet af en hårløs mand og løs jernspåner bag en plastik boble. Du brugte en magnetisk stav til at flytte og slippe ansøgninger til at give Willy forskellige overskæg , skæg, bakkenbarter og frisurer. Tickle Bee var en fingerfærdighed spil for førskolebørn . Ved hjælp af en magnetisk stav , ville du flytte en bi langs et spor , returnere den til dens bistade. Men du skulle være forsigtig med ikke at komme for tæt , eller bi ville " stik" ( spring fra sporet og klamrer sig til staven ) .
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil