Snydekoder til Rubiks Cubes

Løsning Rubiks terning kan være en øvelse i frustration , eller du kan lære nogle ordineret specifikke træk og lære hurtigt løse din terning . Hver snyde giver dig formler, har du flytter kant og hjørne terninger , så du får ansigtet farver i korrekt placering og orientering. En anden metode er at huske nogle terning notationer eller algoritmer og bruge disse til at løse dit puslespil. Bruge formler

Lær tre grundlæggende formler , der giver dig konkrete anvisninger på , hvordan du flytter din Rubiks terning . Hver formel har du løse hjørnerne , så hver kant af din terning .

Flyt hjørnerne af enhver forsiden af ​​din terning til deres korrekte positioner og orienteringer . Når du har gjort dette, vil du bruge hver formel - A , B og C - til at løse din terning . Formel A vil hjælpe dig med at flytte de resterende fire hjørner til deres korrekte pletter. Du behøver ikke at bekymre sig om at have hjørnerne orienteret korrekt. Formel B vil lede dig til at rotere resten af ​​hjørneklodser til deres korrekte orienteringer , hvilket betyder, at alle otte hjørner nu er placeret og orienteret korrekt. Formel C hjælper dig med at flytte kanterne ind i de korrekte positioner .

Brug Formula A til at flytte det nederste højre hjørne af den øverste flade på din terning inden for de første tre bevæger sig. De næste tre skridt vil flytte det nederste højre hjørne tilbage til sin oprindelige plads. Du kan gøre de samme seks bevæger sig med nederste venstre hjørne af din terning på bunden forsiden af ​​din terning .

Hjørneklodser er i den korrekte position , men deres orienteringer kan ikke være rigtigt . Formel B roterer blokkene i retning mod uret . De første tre bevæger tage det nederste højre hjørne af den øverste ansigt ud af sted , og de sidste tre bevæger flytte det hjørne tilbage på plads. Hvis du gør de samme seks bevæger sig i Formel B med den nederste ansigt, så øverst til venstre , nederst til venstre og nederste højre blokke roteres i urets retning .

Hjælp af formel C forårsager Tre kant blok holdninger, der skal byttes går i en uret bevægelse. Som i formel A og B , de tre første bevæger tegne den lavere middelklasse blok og de ​​sidste tre bevæger sætte det tilbage. Igen, kan du bruge en variation af denne særlige formel til at flytte blokke med uret ved at bytte ud til højre og venstre rotationer .
Brug Cube Notation

Lær ikke at tænke af din Rubiks terning som 27 forskellige kuber , men som seks faste centre som du kan rotere på deres egen akse. Dit terning har otte hjørner og 12 kanter, kan du rotere omkring midten af ​​terningen. Farven af centret terningen er farven på det ansigt - hvis centrum terningen er grøn, ansigtet er grøn. Du kan ikke ændre dette. Med denne metode , vil du blive huske nogle algoritmer , så , når du får kvalificerede på den bevæger sig , kan du potentielt løse din Rubiks terning i cirka 60 sekunder.

Huske nogle terning anmærkninger. Disse er: F er forsiden , B er tilbage ansigt , R er rigtige ansigt, L venstre ansigt, U er op ansigt og D er nede ansigt. Når du ser et brev af sig selv ( F ), du tænder det ansigt 90 grader med uret . Et brev med en apostrof efter det (B ) fortæller dig at slå det ansigt mod uret. Et bogstav efterfulgt af nummer to (R2) fortæller dig at slå det ansigt 180 grader , men retningen for at slå det er ikke vigtigt. Denne instruktion : "B D ' R2 " fortæller dig at vende tilbage ansigt 90 grader med uret , og drej derefter ned ansigt 90 grader mod uret , og drej derefter til højre ansigt 180 grader. For at forstå hvilken retning - med eller mod uret - at vende ansigtet , du arbejder med , forestiller mig du er ser lige på det ansigt

Husk, med hver algoritme du er givet til at løse , du . ' re arbejder fra den viden, at kernen af ​​din terning er fast hele tiden , du arbejder på denne algoritme. Du vender ansigterne omkring kernen .

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil