Hvordan laver man en algebra Board Game

Algebra kan være en vanskelig og utiltalende emne for børn, men et par sjove aktiviteter, såsom en math -baserede brætspil , kan gøre det mere attraktivt. Uanset om du er en lærer , der ønsker at henlede elevernes opmærksomhed eller en forælder, der har til formål at vise den sjove side af algebra, kan en original brætspil være lige hvad du har brug for. Design af brættet og andre dele af spillet er ganske ligetil , men den mest udfordrende opgave kommer op med interessante regler og tilbyde non stop action . Instruktioner
1

Divider din 15 tommer med 15 tommer bord i 60 firkanter. Tegn syv rækker af otte pladser og en række af fire kvadrater ved hjælp af din hersker. Hvert felt skal måle 1 1/2 af 1 1/2 inches.
2

Skriv "Start" i nederste venstre firkant og male den firkantede blå. Hver 10 pladser, herunder den 10. , 20. torv og så videre , skriv "Help " og bruge grøn farve. Skriv " Challenge " på femte pladsen, male det rødt og gentag mønster hver 10 pladser.
3

Brug kun én farve for de resterende blokke, såsom gul . Dog skal den sidste firkant omfatte ordet " Winner" og har en tydelig farve.
4

Opret en 25 "Hjælp" -kort og en anden 25 - kort sæt for " Challenge ". "Hjælp" kort skal indeholde nemme algebra opgaver, såsom at vise en pizza skåret i fire og beder fraktionen hver skive repræsenterer. " Challenge " kort skal indeholde mere vanskelige opgaver, herunder ligninger , såsom 3x +5- x = 14 .
5.

Paint bagsiden af ​​"Hjælp" -kort grøn og bagsiden af ​​" Challenge " kort rød. Hver gang en spiller falder på en "Hjælp" firkant, han har at gøre en nem opgave at flytte til det næste grønne firkant automatisk , ellers skal han gå fem pladser tilbage . Det samme gælder for " Challenge "-kort , men med langt hårdere opgaver.
6

Dæk en die s sider med hvide klistermærker. Udskift de prikker med symboler matematiske operationer, såsom "+ ", "-". ÷ "," " ---" og Medtag addition og subtraktion symboler to gange .
7.

Instruer spillerne til at kaste en almindelig terning første til at få et nummer, så symbolerne dø, og bagefter en anden almindelig dø for det andet tal. Spillere skal flytte så mange blokke som operationens resultat , men kun hvis de kan finde det først. Hvis resultatet er et decimaltal , såsom 6/4 = 1,5, så spillerne skal runde resultatet.
8

Forklar, at vinderen er den første spiller til at overgå 60, selv om han når 61 , 65 og så videre. Muligt for spillerne at skabe deres egen personlige spillebrik eller bruge et lille stykke legetøj , som et stykke legetøj soldat , så længe du kan skelne det fra andre spilleres brikker.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil