Hvordan man spiller Mahjongg Board Game

Mahjongg har sine rødder i Kina , og der er flere varianter af spillet . Den amerikanske version svarer til kortspil Rummy . Det grundlæggende formål med spillet er at opnå grupperinger af mønstre ( melding ) . Fliser er organiseret meget gerne kort med mønstre og tal. Der er andre versioner af Mahjongg , herunder de klassiske kinesiske, gamle Hongkong , japansk, taiwanesisk og Singapore /malaysiske mahjongg . Den amerikanske formular er standardiseret af National Mahjongg League. Hver variation er enestående i handel, scoring og melding.Things du har brug
Mahjongg bord med stykker (152 brikker )
2 terninger
Mahjongg score kort
Blyant
4 hylder til Mahjongg fliser
Table ( helst firkant)
4 spillere myHotelVideo.com: Vis mere Instruktioner
Shuffle og Deal Fliser
1

Indstilling én rack på bordet ved hver spillere sæde ( en spiller sidder på hver side af bordet ) . Placer alle 152 brikker med forsiden nedad i midten af ​​bordet . Alle fire spillere blande brikkerne ved at blande dem op rundt om bordet.
2

bygge muren . Med fliser blandet , hver spiller begynder at trække fliser uden at kigge på ansigter. Hver spiller bygger en "mur" foran dem . Hver væg er 2 fliser høje og 19 fliser lang (total fliser /side = 38 brikker ) .
3

Bestem rækkefølgen af ​​spillet . Hver spiller kaster begge terninger . Totale numrene rullet på terningerne for hver spiller. Spilleren med den højeste samlede begynder handlen. Dealer er øst , fortsætter i urets retning (højre) retning . Spillerne er syd, vest og nord .
4

East kaster terningerne og bruge det samlede beløb, bryder muren foran deres position. Optælling fra højre mod venstre , øst bryder væk antallet af 2- flise stakke svarer til det antal , der blev rullet på terningerne . For eksempel, hvis Øst ruller alt 7 , optælling højre mod venstre , vil Øst bryde 7 stakke af 2- fliser fra væggen foran deres position og adskille den fra væggen. Øst vil derefter tage 2 flere stakke af 2 til deres hånd. Deal fortsætter mod uret (venstre) retning som hver spiller , til gengæld tager 4 fliser fra væggen. Når pausen er opbrugt , dealeren bryder en anden sektion af væggen med det samme rullede samlede og handlen fortsætter indtil alle spillere har 12 brikker hver. På dette tidspunkt , forhandleren tager 2 fliser - 1 fra oven og 1 fra bunden. Dette resulterer i Dealer = 14 fliser, syd = 13, West = 13 , North = 13 fliser ; Samlet fliser behandlet = 83 , resten af væggen forbliver for spil .
Begynd Play
5

Vælg en hånd . Hver spiller arrangerer hans /hendes fliser for at fremvise mulige hænder. ' Målet er at matche indsamlede fliser til de mulige hænder vises på scorecard , typiske ' hænder' som vist her:

Tile Betegnelser :

1 - 9 : Refererer til tal på fliserne < br >

N , S, Ø, V : Nord, Syd, Øst, Vest (Wind Fliser )

D : Dragon

R, G, 0: Red Dragon , Green Dragon , White Dragon ( Sæbe )

F - Flower ( ikke brugt i hånden bygning)

Tile mønstre (eksempler på mønstre til at gøre op en hånd) :

Årgang: gruppering af fliser , der udgør et år (2011 , 1958 etc.)

2,4,6,8 : Grupper af fliser med lige numre på dem

Quints : hånd, der har mindst én sæt med 5 identiske fliser

1,3,5,7,9 : Gruppe af fliser med ulige numre på dem

Winds /Dragons: Grupper , der kræver Winds and Dragons at fuldføre mønster < br >

369 : Grupper , der bruger 3 s , 6 s og 9 er at fuldføre mønster

singler og par: Grupper med enkelt fliser og parret fliser hoteltilbud

Hand Grupper:

Par - 2 identiske fliser

Pung - 3 identiske fliser

Kong - 4 ens fliser

Quint - 5 identiske fliser hoteltilbud

Sextet - 6 identiske fliser < br >

Derudover er en gruppe enten udsat for ( X) eller skjult (C).
6

Tegn eller kassere fliser. Smider dealeren 1 flise. Hvis en anden spiller ikke krav på fliser, fortsætter spillet i urets retning . Draw fortsætter, hvor væg breaking ( beskæftiger ) sluttede. Spilleren tager den nederste flise hvis rækken siden det er 2 - fliser høje; ellers spilleren tager den øverste flise på at næste række. Hver spiller skal først tegne, så kassere at opretholde en alt 13 fliser på alle tidspunkter. På discard , skal spilleren annoncere flise som den kasseres dermed tillade andre at gøre krav på flisen bør den gennemføre en dragt i deres hånd. Spillet fortsætter medmindre en flise kaldes, som afbryder afspilningen . Hvis en flise kaldes , leg opfanger til højre for den spiller, der kaldes, spilles og kasseres. Det er muligt, sving vil blive savnet . For at kvalificere sig til en kaldet fliser, skal flisen pågældende være den flise , der netop blev kasseret ( alle tidligere fliser er døde at spille) ; det bør ikke fuldføre en enkelt og bør ikke fuldføre et par medmindre det fuldender en Mahjongg .
7.

afslutte spillet. Afspilning slutter , når enten Mahjongg kaldes , eller der er ingen fliser mangler at blive trukket fra væggen. Mahjongg kaldes, når en spillers 14. flise fra enten væggen eller et discard fuldfører en hånd (som vist på scorecard ) . Spiller erklærer " Mahjongg ! " Bør alle brikker være udtømt uden en vinder , er spillet uafgjort. Play gentager med handlen flytter uret efter hver hånd . Traditionelt et spil er et sæt af mindst 4 hænder (tegner og vinder dealeren tæller ikke ) og en kamp består af 4 kampe.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil