Sådan Hold Resultat i tabel Shuffleboard

Shuffleboard er en efterkommer af " shovelboard ", et spil fra gamle England , og den indendørs udgave spilles på en lang træbord. En anden variant , kaldet " sjoelbak , " spilles i Holland. I alle versioner af spillet , spillerne skubbe flade runde stykker - kaldet " vægte" - at sende dem glider langs en ​​markant bord eller bord , score point afhængigt af hvor brikkerne ender . I indendørs shuffleboard, kan legefladen være alt fra 12 til 22 meter lang. Det bør være meget poleret for at give vægtene til at glide easily.Things du har brug
Lang,
poleret træbord
4 vægte ( metalskiver ) per spiller Kridt
Målebånd
< br > Vis Flere Instruktioner
Spilleregler
1

Tegn en kridtstreg på tværs af tabellen , 6 meter fra den fjerneste ende . Dette er den " fejllinien . " Tegn en linje 12 inches fra den fjerneste ende af bordet. Dette er den " toer " eller "to- point linjen . " Tegn en linje 6 inches fra den fjerneste ende af bordet. Dette er den " trey " eller "tre- point linjen . "
2

Kaste en mønt til at afgøre rækkefølgen af ​​spillet i første runde eller " ende ". Balance en spiller vægt på nær kanten af ​​bordet til at tage en tur. En del af spilleområdet vægt bør overhæng bordets kant , så den rager ud i rummet.
3

Strike fremspringende kant af banen vægt med håndfladen for at sende den glider op tabel. Alle spillere skiftes til at gøre dette indtil de har spillet alle fire af deres vægte. Spillere får lov til at strejke deres modstanderes brikker med en glidende vægt og kan banke dem ud af spillet eller endda af bordet helt.
4

Fjern nogen vægt , der ikke helt krydser foul linje. Denne vægt er ude af spil indtil næste runde eller " ende" af spillet. Ligeledes nogen vægt , der skyder enden af bordet og falder på gulvet er ude af spil , og kan ikke score.
5

begynde en ny runde eller " ende ", når alle lodderne er blevet spillet . Vinderen af ​​den foregående " ende" starter den næste runde .
Scoring
6

Bestem på vinderen af ​​hver " ende ", når spillerne har spillet alle deres vægt . Vinderen er den spiller, hvis vægt er nærmest den fjerneste ende af brættet. Vinderen er den eneste spiller til at score i denne særlige " ende" af spillet. Enhver af vinderens vægte, der ligger ud over de af hans nærmeste rival også kan optjene point . Enhver af vinderens vægte, der har været ude - distanceret af en rival er ikke berettiget til at score . Det betyder, at en vinder kan have mellem en og fire lodder for hvilke der kan tildeles point .
7.

Award fire point, hvis en støtteberettiget vægt er en " bøjle " eller " afsender ", hvilket betyder, at det udhæng den yderste kant af bordet. Hvor det ikke er umiddelbart klart, om en vægt er overhængende , tryk forsigtigt flade side en anden vægt på forkanten af den pågældende vægt . Hvis den modsatte kant af den pågældende vægt løfter op , så er det regnes som overhængende .
8

Award tre punkter til et støtteberettiget vægt, der fuldt ud har passeret tre- point linjen , men er ikke overhængende tabel. Hvis nogen del af denne vægt er på , eller rørende, de tre- point linjen , det scorer kun to point.
9

Award to punkter til et støtteberettiget vægt, der fuldt ud har passeret to- point linjen men ikke fuldt ud har passeret tre- point linjen . Hvis nogen del af denne vægt er på eller røre, de to- point linjen , det scorer bare ét punkt.
10

Award ét punkt til et støtteberettiget vægt, der fuldt ud har passeret foul linje, men har ikke fuldt ud krydsede de to- point linjen .
11

Hold styr på hver spillers score. I et to -player spil , den første til at nå 11 point er den samlede vinder . Hvis du spiller doubler (hold af to) , det første hold til at nå 21 point er den samlede vinder .
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil