Instruktioner til Risk Board Game 2003 Edition

Risk, "spillet af global dominans , " indebærer kæmper en eller flere spillere at overtage verden ifølge Hasbro regelbog . Et spil i stil med skak og dam , Risk lærer strategisk tænkning , mens du spiller et sjovt spil. Selv om du vil finde det spil langvarig, reglerne er ganske let. Instruktioner
Opsætning Risk
1

Fold spillepladen. Giv hver spiller en farve og give dem deres farvede stykker . Hver spiller skal tælle sine startende enheder som sådan : for tre spillere , 35 hver ; fire spillere , 30 hver ; til fem spillere , 25 hver ; til seks spillere , 20 hver.
2

kaste terningen for at afgøre , hvilken spiller der handler først . Denne person, så hævder en tom territorium ved at placere en start enhed på det område . Derefter personen til venstre for den første person gør det samme. Fortsæt til venstre .
3

Begynd forstærkende områder ved at placere startende enheder i din hævdede territorier. Ingen grænse findes for antallet af starter enheder i et område. Fortsæt, indtil du placerer alle startende enheder.
Spilleregler
4

Tæl dine territorier. Antallet af områder, du bor bestemmer antallet af forstærkninger , du modtager. En til 11 territorier tjener tre forstærkninger ; 12 til 14 , fire; 15. til 17. , fem ; 18.-20 , seks ; 21 til 23 , syv ; 24.-26 , otte ; 27.-29 , ni ; 30-32 , 10; 33 til 35 , 11 ; 36-38 , 12 og 39 til 41, 13. .

Disperse forstærkninger i dine besatte områder.
5

Combat dine modstandere, hvis du ønsker det. Hvis mere end to kampenheder sidde i nogen besatte område, kan du angribe en tilstødende modstanders territorium . Du kan angribe med op til tre enheder på én gang. At angribe , rolle en terning for hver angribende enhed ( du skal lade en enhed i det område ) . Forsvareren roller én dør for hver forsvarende enhed ( kan kun forsvare med to enheder).

Sammenlign die ruller. Den højeste Angriberen die sammenlignes med den højeste forsvarer dø; den næsthøjeste angriberen terningeslag sammenlignes med den næsthøjeste forsvarer die roll. For eksempel angriberen ruller 4 , 3 ​​og 6 . Forsvareren ruller 5 og 4 . Fordi 6 (højeste angriber roll) er højere end 5 (højest forsvarer roll) , angriberen dræber en af ​​de forsvarende enheder. Hvis forsvareren terningeslag er højere end hackerens , så dør en angribende enhed. Fjern de døde forsvarende enhed fra brættet. I tilfælde af stemmelighed , forsvareren vinder . Når du destruere alle forsvarende enheder , flytte antallet af angribende enheder, der overlevede angrebet i nu tomme område .
6

Befæste din position ved at tage så mange enheder (forlader den ene bag ) fra et område og at flytte dem til et tilstødende område , som du indtager .
7.

Tegn en område kort, hvis du besatte en territorium under din tur. I starten af ​​din næste tur, kan du slå i område kort ( i grupper på tre ) for at få ekstra forstærkninger. Diagrammet på spillepladen viser antallet af forstærkninger givet til dig pr territorium sæt .
8

Gentag med hver spiller , indtil en spiller styrer alle områder på spillepladen . Denne spiller vinder .
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil