Sådan spiller Risk: A Game of Global Domination

Det klassiske spil Risk har flere varianter , herunder 2-player Risiko og Mission Risk . Global Domination Risk, en tidskrævende men givende spil, hvor spillerne forsøger at overtage verden , er den originale og mest almindelige risikofaktorer game.Things du har brug
3-6 spillere
Risk spil (game bord , område kort, to hvide terninger, tre røde terninger og spillebrikker ) på
Vis Flere Instruktioner
Opsætning
1

Open og oprette spillepladen.

2

Shuffle område kort og placere dem med forsiden nedad nær spillepladen
3

Hver spiller skal vælge en farve
4

Hver spiller tager alle spillets dele af deres valgte farve
5

Hver spiller tæller deres udgangspunkter enheder. Det er 35 udgangspunkter enheder hver for tre spillere , 30 hver til fire spillere , 25 for fem og 20 for seks. Bemærk, at disse tællinger henvise til enheder (tal for mænd) og ikke brikker ; der er forskellige brikker , der symboliserer forskellige antal mænd. Nogle versioner af Risk har brikker i figurer af romertal , og andre versioner har brikker i figurer af infanterister , som repræsenterer en enhed; kavaleri , som repræsenterer fem enheder og artilleri , som repræsenterer ti enheder .
6

Hver spiller ruller en terning for at se, hvem der får lov til at gøre krav på et territorium først . Den højeste roll går først og etablere provenu uret.
7.

Den første spiller hævder også det første område (land) ved at placere en start enheden i et tomt område . Den næste spiller placerer en enhed i et område af deres valg. Dette fortsætter indtil alle områder hævdes . Spillere kan ikke kræve et område, der allerede er optaget af en anden enhed , herunder deres egen enhed .
8

spillere styrke deres områder ved at tage skiftes til at placere en start enheden i et område , de allerede kontrollerer. Forstærkning fortsætter, indtil alle udgangsmaterialer enheder er blevet placeret. Der er ingen grænse for antallet af enheder , der kan besætte én territorium; enheder ikke at være jævnt fordelt i løbet af forstærkning.
9

spillere rulle en terning igen for at afgøre, hvem der spiller først .
Tage din tur
10

hver spiller modtager yderligere forstærkninger ved starten af ​​hver tur. Spillere, der kontrollerer 1-11 territorier får tre forstærkninger , spillere med 12-14 territorier får tre forstærkninger , spillere med 15-17 territorier får for fem forstærkninger , og så videre. At afgøre, hvor mange forstærkninger , du modtager, opdele dine territorier med tre og runde ned . Spillere, der kontrollerer et helt kontinent modtage yderligere forstærkninger : to til Sydamerika eller Australien , tre for Afrika, fem i Nordamerika , fem for Europa og syv for Asien . Spillerne får også forstærkninger til Territory kort; hvis en spiller har et sæt af tre Territory kort med alle matchende eller alle de forskellige billeder i toppen , kan han slå dem i yderligere forstærkninger - fire for første gang et kort sæt er slået ind af en spiller , seks for den anden tid , otte for tredje gang , og 10 for fjerde gang. Efter dette, kan du regne op af femmere til at bestemme antallet af yderligere forstærkninger.
11

Placer alle dine forstærkninger ind i dine områder .
12

Attack , hvis du ønsker . Offensiv er altid frivillig . For at angribe , skal du have mindst to enheder i et område. En enhed skal altid forblive bag i den angribende fase. Du kan sende en, to eller tre mænd på et tidspunkt i et tilstødende land til at angribe, selvom du har flere enheder i det område .
13

forsvarende spiller derefter vælger hvor mange enheder til at forsvare med , hvilket kun kan være en eller to ad gangen, selv om der er flere enheder i det område .
14

Du ( hackeren ) kontrollerer de røde terninger og forsvareren styrer de hvide terninger. Hver side ruller en terning for hver enhed angribe eller forsvare . Hvis en hacker angriber med tre enheder , de ruller alle tre røde terninger . Hvis en forsvarer forsvarer med en enhed , han ruller kun én hvid terning. Alle Terningerne er kastet samtidigt.
15

Både du og forsvarer placere din terninger i rækkefølge fra højeste til laveste , der matcher dem op mod hinanden. Sammenlign de højeste terninger først - den nederste rulle fjerner en forsvarer eller angriber enheden fra brætspillet . Sammenlign dine næste højeste ruller. Igen nedre valse fjerner et stykke. Hvis der er stemmelighed, forsvareren altid vinder , og angriberen skal fjerne en angribende enhed fra brættet.
16

Alle overlevende enheder tilbagetog ind i deres egne territorier. Hvis du erobrede territorium ved at besejre alle de mænd , der tidligere besatte det, så skal du flytte alle enheder , du brugte til at vinde kampen i det nye område . Du kan også flytte andre enheder fra det angribende land i med dem , så længe mindst én enhed forbliver i den oprindelige land .
17 p Hvis du helt har fjernet en anden spiller ved at fjerne deres sidste enhed fra spillet , der spiller er ude af spillet , og du får hele deres område kort.
18

Du kan angribe så mange gange du vil i løbet af din tur .
19

Når du er færdig med alle angreb , kan du befæste en gang. Det betyder, at du kan tage så mange enheder, som du ønsker fra en af ​​dine territorier , der forlader en enhed bag , og flytte dem til en tilsluttet territorium.
20

Ved slutningen af ​​din tur , hvis du har erobret et område, kan du tage et område kort. Du kan kun hente ét kort per tur , selvom du erobret mere end ét område i løbet af denne tur.
21

Nu er det næste spillers tur , og gameplay provenu fra trin et . Hoteltilbud
22

En spiller vinder spillet, når de kontrollerer alle 42 territorier.
hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil