Kinesiske Marmor Spilleregler

Kinesisk dam , på trods af marmor brætspil navn, blev først patenteret i 1892 af den tyske spil selskab Ravensburger . Spillet blev oprindeligt udgivet under navnet Stern - Halma , efter den amerikanske brætspil Halma , som bruger lignende gameplay , men det blev ændret til Kinesisk dam i 1928 for at holde med stigende interesse i alle ting stammer fra Østasien . Flere producenter begyndte at skabe Kinesisk dam bestyrelser i 1930'erne og Milton Bradley Co endelig fik et patent på Kinesisk dam i 1941. Supplies

Kinesisk dam spilles på et bord i form af en seks- takkede stjerne . Det indre af stjernen er i form af et hexagram med 61 huller , hver side af sekskanten er fem huller lang. Hvert punkt af stjernen er i form af en trekant med 10 huller , og fire huller skaber hver side af trekanten. Brikkerne består af seks forskellige - farvede sæt af 10 kugler hver.
Setup

Chinese Checkers kan spilles med seks , fire, tre eller to spillere. Når man spiller med seks spillere , hver spiller begynder med alle 10 kugler i en af ​​de seks punkter i stjernen. Når man spiller med to spillere , spillerne starte spillet med deres kugler i punkter, der er modsat hinanden . Når man spiller med fire spillere , hver spiller starter i et punkt over for en anden spillers udgangsposition. Når man spiller med tre spillere , hver spiller starter med sine kugler i et punkt, der ligger lige langt fra begge de andre spillere.
Gameplay

Gennem hele spillet, hver spiller tager skiftes til at flytte en enkelt marmor af hendes egen farve. Marbles kan flyttes til et tilstødende rum , eller de kan lave en eller flere humle i forhold til andre kugler. Et hop udføres ved at flytte en marmor over en tilstødende marmor og ind i hullet direkte over det ( stykker er ikke fjernes fra brættet , når hopping ) . Efter et hop er udført, en spiller har mulighed , men er ikke forpligtet , til at hoppe over flere pinde , hvis muligheden byder sig. Marbles kan bevæge sig i alle retninger og kan hoppe over modstanderes marmorkugler eller din egen . Når en pind har nået trekanten overfor deres udgangsposition , men det kan ikke flyttes ud af trekanten , kun inden for det.
Winning

Målet med kinesisk Checkers er at flytte alle 10 kugler over hele linjen til den modsatte trekant. Den første spiller til at tage alle sine kugler fra deres udgangspunkt trekant til den modsatte trekant er erklæret som vinder .
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil