Clue Classic Detective Spilleregler

Oprindeligt opfundet i 1944 af Anthony Pratt , før de sælges til Parker Brothers i 1949 Clue er et brætspil , hvor spillerne forsøger at løse mysteriet bag mordet på Mr. Boddy . I turn- baseret format , spillerne bevæger sig ved at kaste terningerne og løse kriminalitet ved systematisk at kontrollere off mulige mistænkte , våben og værelser indtil mordet er løst. Objekt af spillet

formål Clue er at være den første spiller til at lave en succesfuld anklage den korrekte mistænkte , mordvåben og mord sted ved at kontrollere off alle andre muligheder via udelukkelsesmetoden . < br >
før spillet

En spiller skal adskille de 21 kort i de tilsvarende kategorier: mistænkte, våben og værelser. Et kort skal trækkes tilfældigt fra hver sektion og placeres i Fortrolige mappe uden nogen ( inklusive den spiller, der gør valget) se kortene pågældende . Mappen er derefter placeret i midten af brættet , usete indtil en beskyldning er foretaget. Resten af kortene derefter blandes og fordeles en ad gangen til hver spiller. Nogle spillere kan have flere kort end andre. På intet tidspunkt skulle nogen se en anden spillers kort .
The First Move

første kast med terningerne automatisk går til den spiller, der styrer Miss Scarlett . I tilfælde af, at ingen spiller som Miss Scarlett , den første spiller til venstre for hendes plet på bordet går . Dette er også den retning svingene gå efter den første spiller afslutter hans /hendes tur .
Realiseringen af ​​et forslag

Når en brik er inde i et rum , den spiller kontrollerende denne karakter har mulighed for at gøre et forslag. Et forslag opstår, når en spiller gør et gæt om mordet ved at vælge en mistænkt, våben og hvad rum , han /hun har i øjeblikket figurens brik i. Når dette forslag er foretaget, skal den mistænkte opkaldt have den tilsvarende brik flyttede ind i værelse blev det foreslået, at forbrydelsen blev begået i , sammen med våben pågældende . Når forslaget er foretaget, er det op til de andre spillere til at modbevise det scenario (hvis muligt) ved at vise den spiller et kort, der viser den teoretiske forbrydelse kunne ikke være sket. Ved at udnytte en checkliste disse forslag er foretaget, kan spillerne begynde at indsnævre hver kategori ned .
Gør en beskyldning

Når en spiller er klar til at prøve og vinde spil, skal han først vente, indtil det er hans tur , og derefter kan annoncere en anklage. I modsætning til reglerne i et forslag, kan spilleren en liste over alle rum i spillet , uanset spillerens brik i det eller ej. Efter anklagen er foretaget, spilleren ser så privat ind Fortrolig mappe for at kontrollere . Hvis anklagen er korrekt, er kortene inde lagt ansigt op på tavlen, og spillet er slut . Hvis anklagen er forkert , spilleren returnerer kortene til mappen og er ude af spillet, selv om hans brik stadig kan flyttes til beskyldninger og forslag. Derudover , han stadig skal vise kort for at modbevise andre spilleres forslag og beskyldninger.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil