Risk Spil Instruktioner

Risiko er et brætspil af strategi og en lille smule held. Vinderen er den første til at besejre alle de andre spilleres hære og erobre verden . Spillet tager flere timer at afslutte og nogle trial and error at blive god til det. Opsætning

For den traditionelle spil, vil du brug for mindst tre spillere . Antallet af mennesker bestemmer antallet af hære hver person starter med ( 3 spillere = 35 hære , 4 spillere = 30 hære , 5 spillere = 25 hære , 6 spillere = 20 hære ) . Tre stykker repræsenterer en hær. Tæller en infanteri som én, der tæller en rytter som fem og tæller en kanon som 10 .
Bland kortene og rul for at se, hvem der går først . Spil bevæger sig med uret.
Placering hære

For at starte spillet , vil hver spiller skiftes til at placere en infanteri i det område af hans valg , begyndende med den person, der rullede det højeste antal . Når mindst én hær sidder i hver område , begynder at markedsføre ekstra infanteri i områder, der allerede ejede indtil alle udgangspunkter infanteri mænd er blevet brugt op .
Prøv at erhverve områder på samme kontinent eller ved siden af ​​hinanden, hvis det er muligt. Placer ekstra enheder kun i de områder, som du ønsker at holde fast. Spredning selv alt for tynd eller lig mellem områder kan være skadelig senere i spillet . Det er ofte lettere at fokusere på specifikke områder .
Start en Turn

Ved starten af ​​hver tur , vil en person modtage et minimum af tre hære at placere . Put enheder på steder, hvor du planlægger at angribe eller på steder, der har brug for at forsvare før din næste tur.
Bonus hære er tildelt for at eje mindst 12 områder , der ejer et kontinent eller " indkassere i " kort. Hvis mindst 12 områder er ejet , dividere det samlede antal med tre og runde ned til at bestemme antallet af hære tildelt i stedet for de tre mindste . At eje et kontinent giver de ekstra hære vist på tavlen. Indkassere i eller dreje i tre matchende Risiko kort tilføjer ekstra hære i numrene i bunden af brættet , fra fire til 55 have en af ​​hver af de tre billeder - . Soldat, rytter kanon - eller tre af det samme billede tillader en spiller at kontanter. Hvis du ejer et område afbilledet , placere to mænd på dette område. Spillerne er altid i stand til og forpligtet til kontanter , når de har fem kort i starten af ​​et sving.
Under en Turn

Når hære er placeret , en spiller kan erklære angreb på andre spilleres områder , der grænser hans egen. Kampen Vinderen bestemmes af rullende terninger. Hackeren skal have antallet af hære i det område, plus en til at rulle , at antallet af terninger (op til tre). Forsvareren modtager to for to eller flere enheder.
Spillere vil rulle, indtil alle hære i forsvarende område er væk, alle undtagen én hær i den angribende land er væk eller hackeren kalder off angrebet. På hver rulle , vil hver spiller højeste terningeslag blive matchet . Forsvareren vinder i en uafgjort . For hver match-up , den tabende terningkast svarer til en enhed tabt.
Hvis en hacker besejrer alle modstanderens to hære , vil han flytte antallet af hære lig med eller større end antallet af terninger , idet dog mindst én hær i det oprindelige område
Hvis en anden spiller mister alle sine tilbageværende hære på brættet . , den angribende spiller modtager spillerens Risiko kort.
Spillere kan angribe så mange områder, som de ønsker i et sving. Efterlad nok hære for at forsvare territorier fra andre spilleres angreb.
Afslutning af et Turn

Når spilleren beslutter sig for at stoppe angribe , kan han befæste hære fra et naboland til en anden , hvis han ønsker . Dette er en god måde at forsvare et bredt område eller kontinent ved at stable hære ind i et enkelt område at afværge angriberne , såsom Brasilien fra Nordafrika .
Hvis spilleren har erobret et eller flere territorier , modtager han kun én risiko kort fra stakken ved slutningen af svinget.
hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil