Regler for Playing the Game Backgammon

Backgammon er et spil for to spillere , der kombinerer strategi og held. Den består af en spille overflade med 12 aflange trekant figurer, to terninger og brikker (eller brikker ) af to klart kontrastfarver. Målet er at få alle dine brikker fra brættet før din modstander gør . Opsætning

24 aflange trekanter (12 på hver side af brættet ) er kendt som point. Selvom de er fysisk adskilt, bør de to sider af bestyrelsen skal ses som én lang , vandret U-form . Du vil flytte dine brikker langs U i én retning, og din modstander vil flytte sine brikker langs U i den modsatte retning . Når alle dine brikker er i den sidste gruppe på seks punkter , du arbejder for at fjerne dem fra brættet.

Hver spiller starter på det stik modsatte rum af hans modstander og følger U-form rundt på brættet , slutter hvor hans modstander begyndte .

Spillere placerer to stykker på den første trekant af deres modstanders " hjemland ", derefter fem stykker på det 12. punkt , tre stykker på det 17. og fem mere på 19. .
< br >
Start

Begge spillere ruller en terning og den ene med den højeste roll går først . Han flytter sine brikker det samlede antal , som er vist på de to rullede terninger. Hvis spillerne rulle det samme nummer , de ruller igen, indtil man outscores det andet.
Afspilning

spillerne kaste begge terninger i løbet af deres sving. Summen af ​​rullen er det samlede antal pladser , en spiller kan flytte sine brikker rundt på brættet i U-form , mod sin modstanders udgangspunkt og fra brættet .

Spilleren kan bevæge sig én eller to stykker på hvert træk - han kan flytte en brik summen af ​​rullen, eller to stykker det nummer, der vises på hver dør . For eksempel, hvis han ruller en tre og et seks , kan han flytte én brik ni mellemrum eller et stykke tre rum og et andet stykke seks pladser. Hvis du skal flytte en brik af det samlede antal på terningerne , er flytningen ikke tilladt, hvis den plads spilleren vil først " stop" på (i dette eksempel , tre eller seks pladser fra stykkets startposition) er besat af to eller flere af hans modstanderens brikker
Doubles
p Hvis en spiller ruller double ( tre /tre , for eksempel) , han kan fordoble den samlede og flytte sine brikker det beløb. ; dog skal hans bevægelser svarer til numrene han rullet . For eksempel, hvis han ruller en tre /tre , kan han flytte fire stykker tre pladser hver , to stykker seks pladser hver , et stykke 12 pladser , eller ét stykke ni rum og yderligere tre rum . Men igen , hvis den oprindelige stoppunkt er besat af to eller flere af modstanderens brikker (i dette eksempel , hvis du ønsker at flytte en brik seks pladser i alt men pladsen tre point væk fra hvor du starter er blokeret) , farten er ikke tilladt .

Points
p Hvis en spiller har en eller flere brikker på en trekant , kan hans modstander ikke lande et stykke der . Hans modstander kan passere det når du flytter sine mænd , men kan ikke stoppe på det.
One Piece
p Hvis en spiller kun har en brik på en trekant, og hans modstander lander en af ​​hans brikker der, må han flytte sin enkelt stykke fra brættet og ind på den linje, der adskiller bestyrelsen i to halvdele . Han må bringe det tilbage i hans næste kast . Hvis han ikke kan, fordi de rum hans brik ville lande på er besat af sin modstander, mister han sin tur.

For at bringe det tilbage , skal han rulle et nummer, der giver ham mulighed for at lande på en tom plads . For eksempel, hvis han ruller en fire /fem, og hans modstander har et stykke på den fjerde plads, men ikke det femte , kan han flytte sin brik til det femte plads. Til dette formål peger i din modstanders hjemland er nummereret en gennem seks, med det ene er det punkt, hvor du havde to stykker sat op , når du først begyndte spillet.
Afslutning af spillet
KAYAK

Spillere skal få alle deres brikker i den sidste kvadrant af bestyrelsen , før de kan begynde at flytte dem væk. Når de gør det, kan de bevæge brikker fra brættet i henhold til deres terninger ruller.

De seks punkter i dit hjemland , svarer til de seks tal på en terning. Ser man på dit hjem bord, den ene er det punkt, der er tættest på enden af ​​U. Hvis du kaster en to og en fire , for eksempel, kan du fjerne et stykke fra de to point og en fra fire point , på du kan fjerne et stykke af de seks punkt . Hvis du ruller doubler, kan du fjerne fire stykker fra dette nummer.

Ruller behøver ikke at være helt nøjagtig. Med andre ord, hvis en brik er fem pladser væk fra spændende brættet og spilleren ruller en seks og der er ingen stykker på sjette punkt , den brik på fem point kan fjernes. Men hvis ruller du en to og en tre , og du har brikker på hvert punkt , bortset fra to og tre , kan du ikke fjerne noget .

Den spiller, der fjerner alle sine brikker fra brættet første er den vinder.
hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil