Risk Spil Tips

"Risikostyring " blev opfundet af den franske filminstruktør Albert Lamorisse i 1950'erne. Han oprindeligt titlen det " Conquest of the World ", men det blev " Risk ", når Parker Brothers købte den. Det er siden blevet en fast bestanddel af bordplade brætspil , med mange variationer og en fanskare , der elsker sin elegante brug af grundlæggende taktik og strategi . Som alle store spil , "Risikostyring " er let at lære, men besidder en stor dybde. Magtbaser

En lille, kompakt magtbase er lettere forsvaret og gør en bedre marshaling begrundelse for angreb end én med mange sårbarheder. "Risikoen" bestyrelsen har en række " choke point " , der gør ideelle steder for at centralisere magten. Australien er et godt sted for dette, fordi det kun har ét punkt for angreb , mens Sydamerika kun har to. Plus , holder et kontinent giver dig ekstra hære hver tur. Hvis du ikke har den luksus at beslaglægge sådanne steder , planlægge dine højborge rundt lignende pletter , med nøje udvalgte defensive placeringer , der begrænser din modstanders muligheder, når angriber.
Angreb

Defense er nøglen til at opretholde din magtbase , men du vil ikke vinde spillet uden at tage initiativet. Når de angriber , se på det store billede. Overvej, hvor meget område, kan du konsolidere , når du har grebet det og om du kan holde den mod eventuelle modangreb . Tænk over, hvad din nye territorium får dig, eller hvordan det gør ondt dine modstandere. Classic militære strategi , at du har brug for tre gange så mange angribere som forsvarere , når de lancerer en offensiv , der tjener som en god tommelfingerregel i spillet . Også overveje sårbarhed din magt base, når du angriber , og om du forlader dig åben som du udvider . Efterlad nok hære tilbage for at afskrække potentielle angribere.

Alliancer

diplomatiske alliancer er midlertidige ting på bedst i "Risikostyring ". I sidste ende kan der kun være én sejrherre. Men i spil, hvor en spiller udvikler sig hurtigt , påhviler de andre til at slutte sig sammen og stoppe ham. To spillere angriber samme fjende på forskellige fronter tvinge ham til at opdele sine hære , og i tilfælde, hvor en spiller styrer en væsentlig del af bestyrelsen (som både Nord-og Sydamerika) , de andre spillere er nødt til at stoppe ham straks eller han vil køre hen over den masse af dem. Alliancer vil flytte som spillets kraftdynamik forandring , og der er ingen regler for adfærd blandt dine medspillere . Som i det virkelige liv , er du nødt til at se din ryg og vide, hvornår en forhenværende allierede har overlevet sin nytte .
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil