Stimulering følesansen og få børn, tænker ved at spille den mystiske box spil . Dekorere en skotøjsæske med farver og spørgsmålstegn. Skær et hul i låget stor nok for et barn at placere sin hånd gennem at nå inde i boksen . Saml forskellige objekter til at placere i boksen , en ad gangen , for de studerende ved at røre og føle kassen at identificere. Forbered en liste med spørgsmål til at hjælpe eleverne beskrive objektet til resten af klassen . Er det hårdt eller blødt ? Er objekt lang eller kort ? Når man presser det , hvad sker der? Er det ru eller glat ? Er det runde eller firkantede ? Studerende, der observerer forsøge at gætte, hvad objektet er ved sin beskrivelse og nedskrive deres gæt . Den studerende, der rører og beskrive genstanden så gør et gæt. Når alle har gjort et gæt om mysteriet objekt i boksen , er det objekt, afsløret. Alle, der gættede rigtigt får et point.
Identificere ved Lugt
Saml 10 uigennemsigtige beholdere som yoghurt kopper eller tomme film dunke . Placer en lille mængde af et ildelugtende stof i hver beholder. Gode stoffer er krydderier som hvidløg , kanel, vanilje , sæbe, fyrrenåle , karakteristiske ildelugtende blomster som en rose , bacon bits , en citron , et løg og en orange . Poke et par huller i lågene , så børnene kan lugte indholdet uden at se hvad der er indeni . Alternativt kan læreren løfte låget en smule, så den studerende kan lugte indholdet uden at se inde i beholderen. Nummer hver beholder en gennem 10. Har den studerende lugte indholdet af hver beholder. Dernæst skal den studerende skrive ned dåsen nummer og hans gæt. Den studerende, der gør de mest korrekte gæt vinder spillet.
Dybdeopfattelse
Et stimulerende spil at spille som viser betydningen af dybde perception og ved hjælp af både vores øjne er " Drop It ! " spil. Bruge papir kopper eller plast yoghurt kopper og småpenge . Studerende spille i hold på to : Den ene elev falder penny , og den anden elev fortæller dem, når at tabe det. Holdene vende deres skriveborde til ansigt med hinanden, når man spiller dette spil . Giv hvert hold 10 øre. Den studerende, der vil droppe krone placerer kop på hans skrivebord. Den studerende holder penny mellem tommel-og pegefinger og flytter penny langsomt rundt omkring en til to meter over koppen. Den anden elev dækker det ene øje , og når han mener, at penny er direkte over koppen , den studerende siger "Drop det!" Den studerende med penny derefter falder penny . Holdet med flest småpenge i koppen efter at alle øre er blevet droppet vinder spillet. Eleverne kan derefter skifte side og spille igen. Demonstrere vigtigheden af dybdeperception i dømme afstand og rumlige forhold ved at have elever spille igen , men ved hjælp af begge øjne. Du kan erstatte papirclips eller andre små genstande til småpenge .
Hoteltilbud