Tips om 4E DM

At være en DM ( eller Dungeon Master) for 4. Edition ( 4e ) af Dungeons and Dragons indebærer at indarbejde færdigheder udfordringer over de regelmæssige monster kampe, og samtidig holde øje med progressioner af figurerne , herunder Treasure pakker , som bør omfatte magiske genstande fra ønskelister fra spillerne. DM driver bekæmpe dele af spillet mere som et brætspil , end i tidligere udgaver . Forbered

Tilbring mellem en og fire timer på at forberede for hver session . Have mindst de centrale regelsæt til rådighed: . " Monster Manual " "Player Handbook ", den " Dungeon Master Guide ", og Andre bøger uddybe disse tre, enten direkte (såsom " Monster Manual 2" ) eller baseret på et tema ( " Heroes of Horror " ) . Der er også præ- offentliggjorte eventyr , hvis du ikke ønsker at skrive dine egne historier. Divider din tid mellem sig bekendt med historien , læring angrebet beføjelser monstre og opsætning af bestyrelsen for miniaturer , hvis du bruger dem.
Kend dine spillere

få at vide spillerne og historier om deres karakterer . For eksempel, hvis en spiller har en kærlighed for spionage eller mysterier , overveje at bruge en Skill Challenge , der kræver spillerne til at gå på jagt efter spor til et mord eller røveri . Hvis en anden spillerens karakter har en frygt for de udøde , kan en vampyr baghold (enten som et monster kamp eller som en Skill Challenge ) give ham en chance for at være ekstra heroisk ( eller forskrækket ) og føre til Milestone belønninger. Må ikke fokusere for meget på én spiller , selv om.
Hverve spillere

opfordre dine spillere til aktivt at lære , hvordan spillet fungerer . Start i det små ved at tilskynde dem til at være bekendt med deres karakter arkene og begreber, der anvendes i deres angreb og forsyningsselskaber beføjelser ( for eksempel, hvis en magt , siger , at det lader dig " skifte et , " spilleren skal vide, at "shift ": at flytte din miniature en firkant i dette tilfælde. ) Investeret spillere kan hjælpe minde dig hvordan forskellige mekanik (såsom 4e nye milepæle eller ønskelister ) fungerer som de kommer op .
være fleksibel

gøre dit spil sessioner fleksibel , så spillerne kan gøre hvad de vil . Hvis du har planlagt for historien til at finde sted i hjemsøgt slot, men spillerne beslutter at undersøge den mørke skov i stedet , enten oprette en årsag til slottets monstre også være i skoven , eller bruge en ny monster fra Monster Manual, ledsaget med en historie element , der minder spillerne om, hvorfor slottet er vigtig. En lille vanskelighed, 4e tilføjer til denne udfordring er fokus på grupper af monstre i stedet for enkelte modstandere ( medmindre du har planlagt møder med Solo og Elite monstre ), da grupperne kan være sværere at transplantation end enkeltpersoner.

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil