Hvordan man laver en D & D kampagne Sjov

Dungeons and Dragons , også kendt som D & D , er et fantasy -rollespil , der er beregnet til at være sjovt . Det er også meningen, at være en kollaborativ indsats. Både Dungeon Master og spillerne bærer en del af ansvaret for at gøre spillet sjovt og holde det interessant. Hvis din kampagne er begyndt at føle sig som en grind i stedet for et spil , der er ting, fangehul mestre og spillere kan gøre, både i spillet og uden for det, for at forbedre oplevelsen , og sørg for at alle har en god tid. Instruktioner
For DMs
1

tilbringe en time eller to at finde ud af , hvad spillerne vil støde på i den næste samling , herunder mulige praktiske prøver , og bekæmper . Vide, hvad du ønsker at dække i hver session vil gøre spillet til at køre glattere og holde tempoet op .
2

Brug rekvisitter . Må ikke bare fortælle spillerne , at de fandt et notat, der afslører hemmeligheden adgangskode . Skriv den ud og aflevere det til dem, når de finder det. Hvis de har brug for at afkode noget , så skriv det ud og give dem nøglen , så de kan gøre arbejdet selv. Redskaber tilføje et element af fordybelse til spillet, der gør det lettere at forblive i karakter og fokuseret.
3

Tilføj humor . Dungeons and Dragons behøver ikke at være dødsens alvorlig hele tiden. Selv hærdede eventyrere nyde en god klukle nu og da . Overvej at tilføje en lapset non -player karakter (NPC ), en fjollet søgen eller et par vittigheder i karakter til lette stemningen .
4

Vær fleksibel . Uanset hvad du havde planlagt , er de tegn, kommer til at finde en måde at omgå det. Når de går af sporet , skal du ikke forsøge at tvinge dem tilbage i dit plot. Prøv at rulle med, hvad de giver dig , at tilpasse din historie til at passe deres handlinger. Hvis de dræber din primære skurk før du havde tænkt dig , for eksempel, ikke snyde ruller at gøre det umuligt . Erstatte ham med en slave , der blev forfremmet , en slægtning ud for hævn , eller en klike af troldmænd , der søger at udfylde det magttomrum efterladt af hans alt for tidlige bortgang .
5.

Sæt stemningen . Brug musik , belysning eller lydeffekter til at formidle den rette stemning. Hvis situationen skulle være skræmmende , dæmp lyset og sætte på nogle eery musik eller lydeffekter til at få spillerne i den rette tankegang . Film soundtracks i passende genre, er ideelle til dette.
6

Find ud af hvilken slags spil dine spillere er interesseret i. Hvis dine spillere er på udkig efter en god kamp, ​​ikke giver dem en serie af NPC'ere at tale med. Hvis de foretrækker rollespil, ikke rammer dem med bølge efter bølge af kobolds . Hvis de foretrækker en udfordring , give dem en. Hvis de ikke ønsker karakter døden for at være en mulighed, lad dem ikke dø. Hvad dine spillere er interesseret i , kan ændre sig fra session til session eller endda fra time til time . Hvis spillerne tydeligvis ødelægger til en kamp , forsøge at arbejde et i , selvom det er bare en tilfældig møde. Hvis de stønne , når du ringer til et initiativ kast, gøre kampen nemmere og gå videre til det næste rollespil møde.
7.

Tag hobby alvorligt. Rollespil er en hobby, der kan drage fordel af at studere og forstå det. Lyt til rollespil podcasts , læse rollespil spil blogs. Eller købe en bog , der omhandler eventyr ideer , tips til håndtering af problemet afspillere og måder at være fleksibel
8

Være en del af holdet - . D & D er ikke en konkurrencedygtig spil. Det er ikke ment som en test af færdigheder mellem spillerne og Dungeon Master . Dit mål , som Dungeon Master , bør være at sørge for, at historien er god, og at spillerne har en god tid . Det er ikke til at besejre dem i kamp, ​​snyde dem med gåder eller forhindre dem i at lykkes.
For spillere
9

skal investeres. En vis mængde af buy-in fra spillerne er nødvendigt for alle at have en god tid. Prøv at bo i karakter, når i rollespil møder.
10

opmærksomhed. Må ikke spille spil, mens du er på telefonen , bære på side samtaler eller sende SMS- beskeder, mens spillet er i session. Det distraherer de andre spillere og bryder stemningen.
11

Være en generøs spiller . Må ikke monopolisere Dungeon Master tid eller opmærksomhed . Giv andre spillere en chance for at skinne . Prøv at engagere den anden spiller tegn ved hjælp i tegn drilleri når festen er mellem møder.
12

Tag plot krogen. I et rollespil , kan spillerne gøre noget, de ønsker , men det betyder ikke, at de burde. Hvis Dungeon Master klart har givet dig et plot krog , ikke undgå det , bare fordi du kan. Aktivt undgå historie vil bare frustrere Dungeon Master og de ​​andre spillere. Dette betyder ikke, at du ikke kan afvige fra den planlagte eventyr, men hvis gruppen er beregnet til at redde en prinsesse , ikke foreslå noget andet.
13

Vær kreativ . I stedet for at fortælle Dungeon Master , som du ønsker at ramme nissen med din hammer , beskrive, hvordan du svinger det , hvor du sigter , og hvad du siger som du gør det. Hvis du forsøger at sweet -talk en non -player karakter til at give dig en rabat , fortælle Dungeon Master , hvad du siger til den NPC stedet for at fortælle ham, at du ønsker at rulle diplomati.

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil