World of Darkness Karakter Idéer

Der er en række forskellige måder at komme op med karakter ideer i " World of Darkness " spil-systemer. Nogle tegntyperne er bedre egnet til bestemte systemer - Changeling , Mage , Vampire , Werewolf , Demon , Wraith eller Hunter - end andre. I sidste ende , skal spilleren komme op med noget , han finder både interessant og spilbart i den særlige kampagne. One-shot krøniker er bedre egnet til nogle typer , og multi- årige krøniker er bedre for andre. Kampagne eller Chronicle Style

vigtigste overvejelse for tegn ideer er kampagne eller krønike stil. En kamp -orienteret karakter ikke kommer til at passe godt , eller har meget at gøre, i en politik eller domstol -baseret spil. Ligeledes vil en reserveret , videnskabelig karakter ikke fungerer godt i en one-shot , Pentex - stil spil. Kontrol med Storyteller er altid en god ide , at se, hvad hun forestiller sig som den stil eller tone til krøniken .

Group Dynamics

anden vigtig overvejelse er gruppe dynamik. Dette er lige så vigtigt i "World of Darkness " spil , som det er i Retningslinjerne indeholder grupper. Hvis der er seks spillere i et langsigtet krønike og fem spiller bekæmpe monstre , så en sjette kamp -fokuserede karakter er formentlig overkill. I så fald kan en mere stealth , mystiker , viden eller indflydelse baseret karakter være mere nyttigt . En lille comic relief - goofy Malkavian , Ragabash eller Nuwisha - måske ikke ud af stedet , enten
Sourcebooks

En stor kilde til tegn. ideer er de forskellige sourcebooks udgivet af White Wolf . Ud over de centrale regelsæt , stammen, tradition , klan , venner og andre sub- gruppe specifikke bøger omfatter nogle udgangspunkter skabeloner. Nogle af de andre sourcebooks , såsom " Vampire : The Masquerade " bøger for Ghouls og ældsterne omfatter også nogle skabeloner. De fleste af disse skabeloner passer ind i de klan og tradition stereotyper. Nogle gange kan det være sjovt at spille en karakter , som er det modsatte af disse typer.
Historisk Inspiration

Historien kan være en kilde til inspiration , så godt. Nogle tegn kan være baseret på historiske tal såsom Napoleon eller Julius Cæsar , eller typer såsom Samurai eller dominikanerordenen . Andre , især i " Vampyr " eller " Mummy " krøniker , kan faktisk være de historiske tal selv. Naturligvis kan denne metode tage en smule af forskning for nøjagtighed, men forskellige gaming grupper og begreber vil søge forskellige niveauer af nøjagtighed.
Litterær eller Pop Culture Inspiration

An yderligere inspirationskilde kan være litterære eller pop kultur kilder. I begge tilfælde er det bedre at bruge den kilde til løs inspiration , snarere end at skabe en klon . Afspilning af en kopi af Lestat , for eksempel, er tilbøjelige til at fremkalde hån snarere end interesse i en gaming trup . Ligeledes FRPGs , for at bruge en analogi , er blevet mættet med Drizzt Do'Urden kloner til det punkt, alfer magtudøvelsen to sværd er generelt mødt med hån og foragt . Alligevel kunne en Mage inspireret af Shakespeares Prospero eller Neil Gaiman Richard Mayhew være interessant.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil