Enkle regler for Dungeons & Dragons

Der er mange specialiserede regler for Dungeons & Dragons at løse de mange forskellige tiltag en spiller måtte ønske at tage. Kernen regel , er imidlertid temmelig simpel . D & D bruger d20 terninger mekaniker , hvilket betyder, at alle ruller er baseret på resultatet af rullende en enkelt 20 - sidet terning . Dette gælder for alle kamp, ​​praktiske prøver og besparelse kast. Resultatet af rullen bliver ændret af andre faktorer , afhængigt af, hvad rullen er for. En rulle 20 (før modifiers ) kaldes en naturlig 20 eller en kritisk hit. En kritisk hit er en øjeblikkelig succes , uanset hvad målet var tallet . For en mere omfattende, men stadig forenklet version af reglerne , se Quick Start Rules . Offensiv

I kamp tegn tilføje en modifier, baseret på en relevant færdighed , at deres d20 roll. For grundlæggende våben angreb, det er styrken modifier . For beføjelser , kontrollere sin beskrivelse af det pågældende middel. Dette antal ( roll plus modifier ) sammenholdes med et måltal . For de fleste angreb dette vil være panser klasse. For besværgelser og andre stormagter , kunne det være udholdenhed, viljestyrke eller refleks. Hvis nummeret at spilleren rullede er højere end antallet for målet , så spilleren er lykkedes og får at rulle skader. Hvert våben og magt vil angive antallet og størrelsen af ​​matricen ( eller terning ), der har brug for at blive rullet . Resultatet trækkes fra målets Hit samlede point .
Flyt, Minor , Standard

Under kamp, ​​kan hver karakter tage tre aktioner, en af ​​hver i det følgende kategorier: Flyt, mindre og standard. Et træk handling betyder at du kan flytte din karakter en række firkanter op til din hastighed. Løb og opladning er andre flytte handlinger med specifikke regler. En mindre udadtil kan indlæse en armbrøst , der tager ud en potion , eller tænde et lys . En standard handling omfatter alle angreb og beføjelser ( medmindre andet er angivet i magten beskrivelse ) . En spiller kan også vælge at gøre to flytte handlinger, eller to mindre tiltag og en bevægelse handling.

Skill Tests

Der er 17 tegn færdigheder i D & D . Disse færdigheder har en score baseret på, om det tegn, har valgt at træne i at dygtighed og modifier for evnen at dygtighed er baseret på . Træning tilføjer fem point, mens modifier vil fortsætte med at stige som karakter gevinster niveauer og evne point . Når et tegn har behov for at bruge en af ​​disse færdigheder , hun ruller en d20 , tilføjer dygtighed score og sammenligner dette tal til et måltal . Måltallet indstilles af Dungeonmaster og er baseret på opgavens vanskelighed , plus eventuelle miljøfaktorer DM kan føle er relevante.
Death, Dying og Saving kaster

En karakter , som er blevet reduceret til nul hit points er ikke død . Han er bevidstløs og skal gøre en besparelse kast for at undgå døden. En besparelse kast har et mål nummer 10 . Hvis spilleren ruller en 10 eller højere , han eller hun har lykkedes. En bevidstløs karakter skal fortsætte med at gøre besparelse kaster mod dødsfald hver runde , indtil han kan blive helbredt eller indtil bekæmpe ender , hvad der kommer først . Hvis spilleren undlader besparelse kast tre gange , så hans karakter er død. Døde tegn kan genoplivet af visse præst magi og ritualer , hvis der er jordiske rester . Tegn er nogle gange nødvendigt at gøre besparelse kaster at ende stave effekter. Hvis han fejler , fortsætter effekt til næste sving , da han kan forsøge igen.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil