Forbered en stor dungeon med flere niveauer og tegne et kort over hele komplekset ved hjælp af grid papir , så spillere vil have en fysisk repræsentation til refererer til i løbet af spillet . Kom op med en baggrundshistorie , hvorfor de monstre, de skal spille , er bebo fangekælder, og skabe en årsag til, at en part af eventyrere ønsker at plyndre den.
2
Lad de tegn til at kontrollere flere monstre på én gang , hvis de vil køre svagere skabninger , såsom kobolds eller nisser . En enkelt tegn per spiller kan være mere passende , hvis de bruger stærkere monstre , såsom vampyrer , sind Flayers eller giganter.
3
Tving spillerne til at tænke igennem deres fæstninger som monstrene ville i en normal kampagne. Kobolds ville oprette talrige fælder og bygge dybe tunneller , mens større og mere intelligente skabninger som liches eller drager ville ansætte andre monstre eller endda menneskelige lejesoldater til at vogte deres domæner.
4
Har spillerne falde tilbage til lavere niveauer af fangehullet , hvis plyndrende part af eventyrere overvælder deres forsvar eller slagter deres monstre.
5.
tildeler spillerne point for at bruge mod at erhverve nye monstre, fælder eller emner, hvis du ønsker at tilføje en mere taktisk element til spillet . Da de fremskridt gennem spillet , give dem flere point, når de udrette specifikke opgaver eller nederlag eventyrere, der invaderer deres hule.
6
give spillerne job at fuldføre for at bevare deres fangekælder , såsom at erhverve mad for monstrene,
stjæle guld fra den nærliggende by til at betale lejesoldater , eller minedrift for malm til smede nye våben og rustninger .
7. Har spillerne lejlighedsvis tage på roller lederne af de grupper af monstre , der bor i fangehullet . Har dem rollespil overbevise deres underordnede til at gå ind i kampen og ansporer dem til at kæmpe , når tidevandet vender sig imod dem .
Hoteltilbud