Sådan vært for en Live Clue spil

Opfundet af Anthony Ernest Pratt i 1944 , kan den " Clue " brætspil spilles af både børn og voksne . Afspilning af live-action " Clue " er en anden drejning på spillet . Men vært for en live " Clue " spil er mere end blot at åbne en bestyrelse og fastsættelse af stykker . Et væld af en live " Clue " spil bliver centrum for spillet, med ansvar for planlægning og styring af spillet og dets spillere gennem alle spillets stages.Things du har brug
Invitationer
Prop våben hoteltilbud prop kostume tilbehør
middagsmenu
Clue kort
spillerkort
Location kort
uskyldige og skyldige kort
Guilty kuvert
Location rekvisitter hoteltilbud kuglepenne eller blyanter

Vis Flere Instruktioner
Forberedelse til The Game
1

Send invitationer ud mindst en uge før live " Clue " fest . Du kan bruge store-købte invitationer , trykte invitationer på din computer eller endda hånd - tegne dem . Invitationen skal være tema til at passe partiet. Også , om er obligatoriske . Hvis kostumer er obligatorisk, tildele tegn i invitationen , så festdeltagere vide, hvad slags kostume , de har brug for at skabe .
2

samle nogle rekvisitter . Har en prop til at repræsentere hver af de våben : en lysestage , bly rør, reb , skruenøgle , revolver og en kniv . Du kan normalt finde harmløse , plast versioner af disse våben på en legetøjsbutik eller endda på en rabat dollar butik. Hvis kostumer er ikke obligatoriske , overveje at erhverve rekvisitter til de tegn til at bære. For eksempel har en fjer boa for fru Peacock og et par briller til professor Plum . Kostume rekvisitter skal være enkel, men bør identificere tegn (se Tips ) .
3.

Decorate . Traditionelt , spillet af " Clue " finder sted i ni værelser i et palæ : køkken , studie , udestue, entre , spisestue , billardstue , lounge, bibliotek og balsal. Hvis du ikke har ni værelser , dividere værelser i overensstemmelse hermed , og tilføje et par rekvisitter til at give dem nogle atmosfære . For eksempel , fløjls nogle bøger på biblioteket , dække vinduerne med en mørk tæppe i loungen, eller oprette et spillebord med et par bolde der sidder på den for at repræsentere billardrum . Mærk værelser for at undgå forvirring .
4

Planlæg din menu i forvejen. En god omgang " Clue " begynder med et måltid. Middagen giver også butler , eller værten , en mulighed for at forberede et par ting ( se afsnit 2) . Melet behøver ikke at være kompleks, men gæster skal have til at sidde i en udpeget spisestue til at spise. Det kan være simple snacks, en solid middag eller en multiple -retters måltid. Hvis du planlægger en mere kompliceret måltid , det har forberedt i forvejen, og de har nogen at spille et medlem af personalet til at hjælpe dig tjene det.
5

Opret fingerpeg kort i forvejen . Du kan tegne dine egne fingerpeg kort, bruge fingerpeg kort, der kommer med i bestyrelsen kom eller udskrive nye fingerpeg kort på din computer. Hver clue card bør opregne alle steder, figurer og våben , så spillerne kan tjekke dem ud som de opdager de skjulte spor.
6

Opret placering og spiller kort . Standard kartotekskort med navnet på det sted eller spilleren arbejde godt til dette . Du kan også bruge de kort , der kommer med brætspil.
7.

Opret uskyldige og skyldige kort. Du skal bruge en skyldig kort, og resten skulle være uskyldige kort. Antallet af uskyldige kort du har brug for , afhænger af antallet af gæster , der deltager . Der bør være et kort til hver gæst, og kun et af kortene skal være en skyldig kort.
Hosting The Game
8

Hils hver gæst ved døren. Du, som vært, er butleren . Bly hver gæst til et andet rum eller område, der repræsenterer et rum. Hvis du ikke tildele karakterer i opfordringen proces , det er et godt tidspunkt til at uddele karakter kort , samt kostume rekvisitter . Saml karakter kort efter at have tildelt tegn til gæsterne. Det er også et godt tidspunkt at aflevere spillerne en uskyldig eller skyldig kort. Blande kortene på forhånd, så den person, der ender med den skyldige kort , også kendt som morderen, er tilfældigt valgt.
9.

Placer skyldig konvolut i en central beliggenhed , ved siden af ​​våben og placering kort. Mens du hilsen gæsterne, bør morderen indsætte hendes spiller kort i kuverten , samt et mordvåben kort og en placering kort. Mordvåben og placering kort valgt, er op til morderen . Morderen skal derefter vende tilbage til sit oprindelige plads . Denne proces er mest effektiv, når Værelserne er fordelt på en sådan måde , at ingen andre gæster kan se , når en gæst forlader at placere sine kort i den skyldige konvolut .
10

Saml den skyldige kuvert og gemme det i et sikkert sted, f.eks på lommen. Bland karakter kort , og de resterende placering kort. Opdel kortene i en række stakke der passer til antallet af gæster.
11

Retur til gæsterne og udlevere dem hver en stak kort , samt et fingerpeg card ark. Lad dem til at udfylde fingerpeg ark kortet, derefter indsamle kortene fra dem. Gentag denne proces med hver gæst. Gæsterne holder fingerpeg card ark.
12

Inviter gæster til at have middag . Sæde dem i spisestuen , tjene middag og derefter undskylde dig selv for et øjeblik. Det er her, at have en anden person kommer i hånden , fordi han kan tage sig af dine gæster middag behov, mens du deltage til næste trin .
13

Skjul karakter kort , placeringsdataene kort og prop våben i hele ni værelser. Må ikke skjule våben angivet af våben -kortet i den skyldige kuvert. Det våben skal placeres i en ikke- spil område for resten af ​​spillet. Kortene og våben skal være skjult godt nok ikke let kan findes , men ikke så hårdt, at de ikke vil blive fundet .
14

Retur til spisestuen og afslutte middagen. Efter middagen er færdig , flyttes til en central placering til at "opdage " kroppen. Kroppen kan være rollespil og fantasi , eller du kan mode en krop ud af tøj til at repræsentere offeret. Hvis du vælger at forme et organ , skal du sørge for at placere den, mens du skjule våben , placering og karakter kort .
15

Request at dine gæster delt op for at finde spor. Clues omfatter spillerkort , placering kort og prop våben. Hver fingerpeg om, at en gæst fund bør mærkes på hans clue card ark og derefter erstattet i den nøjagtige placering , hvor den blev fundet. Spillere kan også tale med hinanden i et forsøg på at opdage spor, men minde gæster, der hver karakter har hemmeligheder , og bør ikke at videregive oplysninger til andre gæster. Hver gæst bør forblive i karakter. Fastsætte en frist , som en time , til at søge efter spor .
Grand Finale
16

Saml dine gæster i en central placering , når tidsfristen er udløbet .
17

Lad hver gæst at gøre en anklage , baseret på hans clue card ark. For eksempel kan en gæst , der ikke har fundet den lysestage prop , Mrs Peacock kortet eller billardrum kortet, kan sige, " Jeg tror, ​​fru Peacock gjorde det i billardstue med lysestagen . " Hvis en anden gæst har fundet lysestagen , Mrs Peacock kortet eller billardrum kort, kan hun udfordre anklagende spilleren med et af de beviser hun fundet . For eksempel kan en spiller, der har fundet Mrs Peacock kort sige, "Det var ikke fru Peacock . Jeg så hende i spisestuen under mord. " Lad hver gæst til at have en tur gør en anklage . Gæsterne skal udfylde deres fingerpeg card ark som nye oplysninger bliver afsløret . Morderen skal gøre beskyldninger , så godt, at holde i karakter.
18

Gentag trin 2, indtil en gæst beskylder morder af forbrydelsen i den rigtige rum, og med den rigtige våben. Dette kan tage flere runder. Hver gæst skal have en tur hver runde.
19

Award den person, der løser forbrydelser med en lille token. Et løst kriminalitet betyder gæst gættede morderen, våben og placeringen præcist. En belønning kan være et gavekort eller en bagt godt , for eksempel. Du vil måske også give morderen en belønning , for at være en god sport , og fordi hun ikke var i stand til at foretage en præcis anklage , fordi hun var morderen .
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil