Magic the Gathering kortspil regler

Magic the Gathering er et populært strategi kortspil først opfundet af Richard Garfield som et studie i matematisk sandsynlighed . Wizards of the Coast , det selskab , der ejer kortspil , høstet fordelene af spillets enorme popularitet gennem 1990'erne at udvikle systemer af turneringsspil og holde hobby butikker i erhvervslivet rundt om i landet . Reglerne for spillet kan tage et par spil til at få hænge af , men det grundlæggende er forholdsvis let at mestre. Materialer, brug for at spille

Hver spiller Magic the Gathering får brug for et dæk af Magic-kort (kaldet et bibliotek ), der består af spilleren mindst 60 individuelle kort . Afspilleren vil også brug for en vis form for counter at holde styr på sit liv i alt i hele spillet. Dette kan være farvet perler, en specielt oprettet "liv counter" eller blot blyant og papir. Hver spiller begynder spillet med 20 liv
genstand spillet

En spiller må vinde en omgang the Gathering på en af ​​to måder: . Reducere en modstanders livet i alt til nul eller bære en modstander ned, indtil han har ingen kort tilbage at trække sit bibliotek . En spiller fuldfører opgaven med nedslidning liv væk fra sin modstander ved at bruge sin dæk at tilkalde væsner og trylleformularer til kampen på hans vegne.

Komponenter i en Basic Magic Deck

findes fem farver i Magic the Gathering : hvid, grøn, blå, rød og sort. Hver af disse farver repræsenterer en anderledes stil af magi og har magi, jord (for at generere spell casting strøm) og væsner , der er forbundet med det, og unikke styrker og svagheder. De fleste af dæk til Magic er konstrueret ved hjælp af to farver. En grundlæggende tofarvet Magic the Gathering dæk , hvid og grøn , ville se noget som dette : 12 Skove og 12 Plains (jord ), 10 hvide skabninger, 10 grønne væsner og en blanding af 16 hvid /grøn magi
<. br >
card Begrænsninger

Spillere er begrænset i forhold til, hvor mange af hver navngiven kort en Magic dæk måtte have. Generelt kan en grænse på fire kopier af noget væsen , stave eller artefakt skal indarbejdes i dækket, selv om ingen begrænsninger findes på , hvor meget jord en spiller kan bruge. Findes entydigt eller " legendariske " kort i Magic the Gathering og er betegnet som sådan på spillekort . Kun én af disse kort (en af ​​hver legendariske kort ) er tilladt per Magic dæk.

Ideen er at konstruere en Magic dæk indarbejde kort integreret til spillerens vindende strategi i mængder på fire , mens herunder kort, der kan komme i handy kun i visse spil situationer i mængder på en eller to. Dette driver sandsynligheden for at få brugbare kort højere og situationsbestemt kort lavere.
Turn Struktur

Spillet er delt op i omdrejninger , hvor en spiller forsøger at trylleformularer og indkalde væsner fra hans Magic dæk for at ødelægge sin modstander . En spiller begynder spillet ved at tegne syv kort fra hans dæk. Hvis der ingen jord (afgørende for støbning magi og tilkalde væsner ) er tegnet på denne første pull fra bunken, vil en spiller vise sit til at aflevere til sin modstander, shuffle og tegne igen.

Tur begynder med at tegne én kort fra spillerens eget bibliotek , derefter spille et land (såsom en Almindelig eller skov ) kort . Kun én jord kort kan spilles per spiller tur. Næste en spiller kan bruge denne jord, som genererer et mana af dens passende farve ( Plain er hvid, og Forest er grøn ) til trylleformularer /indkalde væsner fra hans hånd. Hvert kort i Magic the Gathering vil have en casting omkostning i øverste højre hjørne. Dette vil indikere farven på mana og mængde er nødvendig for at placere dette kort i spil. Nogle væsner og spells er spillet meget hurtigt, mens mere spells /skabninger gøre tage flere omgange for at opbygge den nødvendige mana at kaste . Når et land har været anvendt til sit mana at kaste en trylleformular eller tilkalde en skabning i spil , kan det ikke bruges igen , før spillerens næste sving .
Offensiv en modstander

generelt er skabninger i Magic the Gathering siges at have " tilkalde sygdom " i , at et væsen kan ikke angribe en modstander turn den bringes i spil. At angribe en modstander , en spiller " haner " hans skabning ved at dreje den til siden for at indikere et angreb er i gang. Hans modstander bruger sine egne skabninger i spil i et forsøg på at blokere angrebet. Hver skabning vil have en styrke og sejhed værdi i nederste højre hjørne af sit kort angiver, hvor meget skade det handler , og hvordan skader det kan tage .
P Hvis en spillers modstander har skabninger til rådighed til at blokere angrebet , skabninger behandle skader til hinanden. Hvis de samlede skader behandlet opfylder eller overstiger et væsens sejhed værdi , det er fjernet fra spillet og placeres i en bunken benævnt "kirkegård ". Hvis en modstander har ingen væsner i spil til at blokere , er skaden behandles direkte til ham ( trække fra hans 20 liv i alt) . Et væsen kan angribe én gang en tur.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil