Sådan oprettes en Champions Character

Champions var en af ​​de første superhelte rollespil og er flagskibet spil HERO System af rollespil . Den bygger på et point- baseret system for tildeling karakter evner , så spillerne kan custom design tegn i grænser, som spillet Master ( GM) . Hvad du har brug
HERO System regelbog
Hero Designer karakter skabelse software ( valgfri ) på
Vis Flere Instruktioner
1

afgøre, hvilken slags tegn, du ønsker at spille . I en superheroic kampagne, kan tegn være mursten (stærke tegn) , energi projektorer ( skyde energi blaster) , gadgeteers (brug Superweapons ), martial kunstnere ( skibsførere af kampfærdigheder ) og mentalists ( læse, kontrol og angribe sind ) . Nogle tegn kan blande klasserne , såsom Superman har både super- styrke og varme vision.
2

Find ud fra GM , hvor mange tegn point du nødt til at opbygge din karakter , og hvordan de kan bruges . Typisk vil GM pålægge et maksimalt antal point at bruge, hvor mange skal afbalanceres med ulemper , og hvordan magtfulde angreb og forsvar kan være.
3

Tildel point til din figurs Kendetegn (fysiske attributter ) i henhold til konceptet , du har valgt: . mursten bør typisk have høj styrke, Defense, Recovery og Stun , mens martial kunstnere skal have høj Smidighed og Speed, og mentalists bør have høj Ego og som regel høj nærvær og comeliness

4

Afsætte point til din figurs Skills , som repræsenterer figurens viden eller uddannelse . De fleste Skills kan være baseret på en egenskab ; jo flere point , der investeres i en Skill , jo bedre karakter er på det ( repræsenteret ved en højere maksimal succes roll) . Nogle færdigheder, såsom Breakfall eller Teamwork , er mere nyttige under kamp , mens andre færdigheder, såsom Inventor eller paramediciner , er mere nyttigt før eller efter det. Nogle færdigheder, såsom Martial Arts manøvrer, lade det tegn til at kæmpe bedre i nærkamp .
5

Fordel point til biindtægt ( Perks ), særlige ydelser karakter nyder og talenter , usædvanlige karakter evner. Frynsegoder kan ofte fjernet til fordel for rollespil , mens Talents kan forbedre evnen til at udføre visse færdigheder , såsom at bruge Talent Dobbelt Jointed at forbedre en Contortionist Skill roll.
6

Allot point til figurens beføjelser i henhold til karakteren undfangelsen og den tilsigtede effekt. Powers får generiske navne ; den særlige virkning bestemmer, hvad Power faktisk gør : Lightbar køber enten Energy Blast eller Ranged Killing Attack til at repræsentere at være i stand til at kaste cylindriske energi plasmaer på mål , afhængigt af hvor meget skade han ønsker at gøre. Beføjelser kan ændres med Fordele til at lade dem gøre flere ting ( stigende punktet omkostninger) , Begrænsninger til at begrænse , hvornår og hvordan de kan bruges ( reducere punkt omkostninger) , og placeres i Frameworks til at tillade købe flere beføjelser til færre point .

7

Giv karakter et sæt ulemper at afbalancere de ekstra point brugt på Færdigheder, Perks , talenter og beføjelser. Bør gives Ulemper baseret på figuren undfangelsen og bør hjælpe med at definere den karakter, ikke er tildelt udelukkende for de punkter .
8

Præsenter din karakter for GM godkendelse og foretage eventuelle ændringer GM ønsker at passe til karakter i hendes kampagne .
hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil