Hvordan man vælger gode Rook Moves

Skak er et af de ældste spil i eksistens. Udvikler sig ud af populære strategispil i Asien så tidligt som det 6. århundrede , skak spredes hurtigt over hele verden. Den moderne form og reglerne for skak begyndte at tage form omkring det 10. århundrede , da spillet begyndte at blive standardiseret . Skak er et spil af både strategi og taktik med master spillere lære hundredvis af mulige træk og kombinationer i hele deres karriere. Forståelse af de grundlæggende taktikker et kraftfuldt stykke som tårnet kan hjælpe dig med at beslutte , hvad der udgør en "god bevægelse" i dit spil. Instruktioner
1

Beskyt tårnet , hvis det er muligt. Mange taktik skak involverer forlader en af ​​dine brikker bevidst åben for angreb, hovedsagelig tilbyder det til modstanderen i hvad der kaldes et udspil, eller ofrer en brik for at vinde en af ​​din modstanders gengæld. Disse er vigtige og levedygtige taktik at benytte under et spil, men du skal tage værdien af ​​den brik, du vil miste i betragtning. Tårnet er en af ​​de mest magtfulde brikker i spillet , ofte kaldet et tungt stykke og er tredje bag kongen og dronningen i værdi . Tårnet bør ikke anvendes , hvis det er muligt, som en opofrende brik på grund af den magt , det giver i midten og slutspil .
2

Flyt tårnet til at åbne eller halvt åbne filer så vidt muligt. Filer er kolonnerne på skakbræt . En åben fil er, når der ikke er nogen bønder fra begge sider på denne fil. Et halvt åbne filen er, når der ikke er nogen venlige bønder på filen. Råger har mest magt , når de har plads til at bevæge , bønder på en fil blok meget af en råge manøvredygtighed og offensive kapaciteter.
3

Kontrol rangerer og filer med tårnet . En enkelt tårn kan bruges til at beskytte eller true en hel rang eller fil fra indgreb eller pin ned fjendtlige stykker inden for deres kontrollerede firkanter. Dette kan bruges til helt at styre en fjende ridder , for eksempel, hvis fjenden er i et hjørne . Med et enkelt kvadrat , kan tårnet styre alle potentielle torv ridderen kan bevæge sig ind og samtidig være ude af denne ridder rækkevidde.
4

Angrib det 7. og 8. rækker for ødelæggende virkninger. 7. og 8. rækker er de to rækker , hvor modstanderens brikker er sat op . Ved indledningen af ​​spillet, før stykker er udviklet , bliver de trængsel i 7. og 8. rækker med lidt plads til at manøvrere . Denne manglende evne til at bevæge sig frit , kombineret med den manglende evne af alle lavere klassificeret brikker til at true firkanter sideværts , betyder, at en råge angribe 7. og 8. rækker kan vraget ravage og tvinge en tidlig check . I slutspillet , kan en enkelt råge på 7. rang blot hæmme kongens evne til at bevæge sig væk fra fare og er afgørende for mange slutspil checkmate strategier.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil