Sådan Set Up en vindmølle Attack for Chess

Vindmøllen angreb er en serie af bevægelser , hvor en spiller er i stand til at påføre store skader på sin modstander ved at sætte ham i skak , så opdagede check, efterfulgt af en anden check. Det kræver mindst to stykker til at arbejde. Kongen er tvunget til at bevæge sig frem og tilbage mellem to udsatte positioner , så den offensive spiller til at påføre tab efter tab . Der er ingen sikker brand måde at etablere en vindmølle angreb, eller det ville forekomme hyppigere ; det er en meget sjælden begivenhed i turneringen skak . Der er nogle vigtige elementer , men der skal være til stede. En 13 -årig Bobby Fischer brugte det - sammen med en fantastisk dronning offer - i 1956 at besejre Donald Byrne, der var dobbelt så gammel , i hvad der senere blev døbt de ting, du "Game of the Century ". ' ll brug
En skak sæt
En modstander
Vis Flere Instruktioner
Opdagede Check
1 Bobby Fischer var ikke meget ældre end denne dreng , da han besejrede 26- år gamle Donald Byrne ved hjælp af en vindmølle angreb.

vindmølle angreb starter ofte med en serie af tvungne bevægelser , skubber kongen ind i en position, hvorfra han kan flytte til et felt kun vejledende, og hvor han er sårbar over for et opdaget check. Opdagede kontrol sker, når et stykke, kaldet maskering stykke , blokerer angreb af en anden brik , kaldet maskerede stykke , af samme farve på modstanderen ' s konge. Hvis en ridder er på en firkant ud for en konge blokerer en biskop , der kunne true kongen og ridderen er flyttet, Presto ! Opdaget check. Hvis maskering brik er i stand til at tage en anden brik , det gør opdaget Check alle de mere magtfulde
2 nøgler til vindmøllen : . Maskering brik skal angribe , og kongen må tvinges til at vende tilbage til sin oprindelige torv.

Effekten af ​​en opdaget kontrol ligger i det faktum , at den offensive spiller har mange muligheder for maskering stykke . For eksempel kan det bruges til at tage materiale ( forsvareren ' s stykker ), som normalt ville blive beskyttet, fordi den forsvarende spiller er tvunget til at flytte kongen eller blok. Hun kan ' t bruge farten til at tage maskering brik , men skal beskæftige sig med checken.
3. I vindmølle angreb, to stykker sammen for at tvinge kongen til at gentage bevægelser mens en af stykkerne går helt amok .

Efter at tvinge kongen til at bevæge sig og laver nogle skader , maskering brik flytter tilbage til den samme plads , hvorfra det oprindelig blokerede angrebet. Den maskering brik skal også angribe kongen igen. For eksempel, hvis den hvide konge var på f1 ved siden af ​​en hvid tårn på e1 , og bag hvide bønder på g2 og H2 , en ridder er på f2 blokerer en angribende sort biskop på E3. Hvis ridderen flyttes, kongen kommer under angreb , og skal flytte til H1 ( se Resources 2 for forklaring af skakbræt nummerering) .
4 En vindmølle angreb gør ' t garanti skakmat , men det kan få dig tættere .

det sidste trin er at flytte maskering brik tilbage til den oprindelige torv , hvorfra den begyndte angrebet. Dette tvinger modstanderen ' s konge tilbage til det ' oprindelige firkant, og hele sekvensen kan gentage , med maskering stykke igen skaber så meget ravage som den ønsker.


https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil