regler & Instruktioner til kinesisk Checkers Spil

kinesisk brikker er ikke en hård spil at lære og er en masse sjov at spille. Målet er at være den første spiller til at flytte alle deres kugler over et spil bord til et mål placering , en trekantet punkt . Selvom reglerne er temmelig grundlæggende og kan nemt blive mestret , er der et par fine tips og strategier til at lære at forbedre dine chancer for at vinde . Instruktioner
1

Forbered bestyrelsen i forhold til antallet af involverede aktører. Bestyrelsen er i form af en stjerne med seks point . Spillet kan spilles af to , tre, fire eller seks spillere. Hver spiller har 10 kugler af en farve , der optager alle de steder i deres hjem punkt i starten af spillet.
2

Opsæt direkte på tværs fra modstanderens hjemland punkt, når der er to spillere. Når tre spillere spiller , sat op, så der er et tomt punkt mellem spillere. Med fire spillere , hver spiller opstiller direkte på tværs fra en anden spillers point . Årsagen fem spillere ikke kan spille , er, at bestyrelsen ikke vil være afbalanceret ; én person ville være modsat et tomt punkt .
3

Kaste en mønt til at afgøre, hvilken spiller der starter spillet . Når spillet startes, vil rækkefølgen af ​​spillet være uret. Den første spiller starter ved at flytte en marmor til en tilstødende åben plads eller hopper en marmor til en åben plads med det samme forbi der sprang marmor.
4

Hop over enhver farve marmor , hoppe i alle retninger eller springe nogen antallet af kugler i træk i en enkelt tur. Sprang kugler ikke fjernes fra brættet som brikker ; de simpelthen forblive på plads på brættet .
5

Flyt dine kugler i en gruppe. Dette vil bidrage til at oprette fortløbende jumping muligheder og fremme dine kugler hurtigere mod målet punkt . Altid forsøge at springe din sidste marmor frem til at undgå at efterlade det bag . Med træk hoppe, nogle gange kan det være til din fordel ikke at tage alle de tilgængelige spring. Det er en god strategi at bruge til at blokere din modstander.
6

Fortsæt med at flytte kugler mod den destination , indtil alle 10 kugler er på plads. Når en marmor er på plads i målpunktet , kan det ikke flyttes ud af dette punkt. Det eneste træk tilladt, er indenfor det punkt . Den første person til at flytte alle 10 af deres kugler fra deres punkt på tværs af brættet til den modsatte punkt er vinderen .
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil