Sådan Vind et spil skak i 3 Flytter

Da du ikke kan styre din modstanders valg i skak , er der naturligvis ikke sådan noget som en formel for en enkel, hurtig og sikker skakmat . En skakmat er mulig i tre bevægelser, baseret på sandsynlige handlinger en modstander . I turneringer , dette skakmat formel hurtigt ukrudt ud de mest uerfarne modstandere, så du og de andre seriøse kandidater til at spare din mentale energi til opgaven med at besejre hinanden . Instruktioner
1

Prøv at spille som hvid. Reglerne for en traditionel spil skak kræver, at spilleren kontrollerer de hvide brikker gå først , og denne bevægelse er mere tilbøjelige til at være en succes, hvis den pågældende spiller er dig . Hvis du er tvunget til at spille sort ( turneringer vil sandsynligvis kræve , at spillerne flip en mønt for denne eftertragtede position) , kan du stadig være i stand til at trække ud for tre -move skakmat , men der er en større chance for, at startende spiller vil gøre en . bevægelse, der vil forhindre dig selv begynder dette skridt
2

Flyt din bonde fra E -2 ( fjerde fra venstre , skakbrættet grafen anvender bogstaver på tværs og tal ned) til den ønskede første flytte position , to pladser frem ( E- 4). Hvis du er heldig , vil din modstander imødegå din bonde ved at flytte en af ​​hans ind i en position, hvor den kan angribe dig , at du skal angribe hans eller forlader din bonde åben for angreb, enten at fjerne din bonde eller flytte den fra dens tilsigtede mål. Hvis han flytter sin F -7 bonde til F- 5 for at gøre dette, fortsæt med skakmat .
3

Saml din dronning og flytte sine to rum diagonalt til F-3 . Med lidt held , vil din modstander reagerer ved at begynde at flytte en anden brik på plads for at forsvare sig mod din dronning ved at angribe diagonalt. Hvis hun flytter sin anden bonde i G -5 vil en skakmat bliver tilgængelige for dig i det øjeblik , hun fjerner sin hånd fra brik (gør flytningen officielt færdig, efter turnerings regler) .
4

Tag din dronning og flytte hende diagonalt frem yderligere tre pladser , positionering hende ved H-5 . Fra dette sted , er hun nu truer kongen. Da kongen stadig er for det meste omgivet af andre sorte skakbrikker og kan kun bevæge sig dybere ind i dronningens vej, kampen er nu på skakmat , og du har vundet spillet.

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil