Spil af 1950'erne og 1960'erne

Uden moderne tidsfordriv såsom videospil og computere , spil af 1950'erne og 1960'erne med fokus på psykiske og fysiske færdigheder. Mid - tals spil også ofte involveret teamwork. Selvom et barns fantasi kan næres ved at spille på hendes egen, mange af de populære spil i disse årtier omfattede to eller flere spillere , om det var et trivia eller hula hoop konkurrence eller et populært brætspil af tiden. Mental Games

spil i 1950'erne og 1960'erne ofte testet mentale færdigheder af deltagere. Trivia spil i almindelighed , blev i vid udstrækning spilles af alle aldre. Tv- game shows var populære i det stigende antal husstande med fjernsyn, og et hjem version af " Hvad er min linje ? " ( 1950-1967 ) blev spillet af mange på bilture og derhjemme. Kendt som " 20 spørgsmål ", spillet i løbet af 1950'erne og 1960'erne blev bygget på showets forudsætning for at gætte en persons besættelse i 20 spørgsmål og kan omfatte det bredere mål om at gætte kun om noget den "det" personen tænkte. Amerikanerne i en vis alder vil genkende spørgsmålet: "Er det større end en brødkasse ? " der blev gjort populær af klassisk amerikansk humorist Steve Allen på spillet show og været en fast bestanddel af " 20 spørgsmål " home variation.

Hula Hoop

Fysiske konkurrencer og løb var populære i 1950'erne og 1960'erne, og hula hoop var ofte front og center . Brug af hawaiiansk hip- handling dans som inspiration , var hula hoop markedsføres som en letvægts plast hoop i forskellige levende farver af tiden . Hula hoop blev hvirvlet rundt i kroppen ved hoften i en bevægelse, der holdt det hvirvlende så længe spilleren kunne holde den i gang. Det var i en vis forstand " hip " version af sjippetov . Hula hoop kunne bruges som både solo og hold løb spil ved at se hvem kunne holde hula hoop hvirvlende længst.

Brætspil

midten af ​​århundredet version af dagens videospil var brætspillet . Selv med brætspil, spillere testede deres mentale og fysiske færdigheder. Et populært brætspil af den tid var "Operation ", udgivet af legetøj selskab Hasbro i 1965. "Operation " kræves spillere at hente indre dele af kroppen fra en figur ved navn " Cavity Sam " uden at røre konturerne af hver del og klingende en buzzer . Det involverede tålmodighed og en rolig hånd. Spillere lærte kropsdele samtidig udøver fingerfærdighed.
Retro

dag , retro er populær i alt fra tøj til hjem design , og det omfatter spil. Mens nogle 1950'erne og 1960'erne spil, såsom hula hoop contest og trivia spil , er forblevet i spil gennem årtier , andre nyder nyt liv. Ironisk nok har nutidens nye teknologi foragtede denne interesse på mange måder ; retro spil er nu bredt tilgængelig som mobile apps , og sociale medier tilskynder cross -play af retro spil som Scrabble .
hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil