Tutorial for Programmering 3D-spil

videospil i 3-D tage et stort udvalg af former, herunder first-person shooter , skattejagt eventyr og flugt simuleringer. Alle disse spil har fælles visuelle elementer , der synes at trække sig tilbage og forskud realistisk i rummet, meget som den virkelige verden objekter gør. Du kan lave et spil med disse elementer ved at studere, hvordan et eksisterende spil er lavet , så ændre spillets kildekode indtil det oprindelige spil er ikke længere genkendelig. Programmering af en 3-D spil kan du oprette figurer og omgivelser ingen computerskærm nogensinde har vist før . Instruktioner
1

Spil nogle af de eksisterende 3-D spil, såsom Rigs stænger , StepMania eller Big Solitaires 3-D . Vær sikker på at vælge spil , hvis kilde er åben , hvilket betyder frit tilgængelige.
2

Download programmeringen koden for det spil, du gerne vil basere din 3- D- spil på . Du kan finde denne kode som en zip- arkiv på samme sted , du hentede spillets eksekverbare fra .
3

Læs den dokumentation, der følger med zip-arkiv , og notere ned programmeringssprog anvendte at udvikle spillet .
4

Installer en gratis kilde compiler til det sprog, du skrev i det forrige trin. Åbne Watcom hjemmeside har en compiler til C ++ programmer og Oracles Java- site har en compiler for Java -programmer.
5

Åbn i et tekstbehandlingsprogram hver kilde fil i zip-arkiv , du hentede i trin 2 , så læs hvert udsagn i disse filer. Skriv dine kommentarer i kildefilen for udtalelser , der giver mening for dig. Kildefilerne vil have eksisterende bemærkninger, der forklarer nogle udtalelser . Brug disse kommentarer for at lære at skrive dine kommentarer. Når du forstår alle udsagn i alle kildekode filer , vil du forstå programmet godt nok til at gøre væsentlige ændringer til det.
6

Compile 3-D spil kildekode efter at have læst din compiler anvisninger .
7

Kør spillet én sætning ad gangen, ved hjælp af din compiler debugging værktøjer . Som du udfører hvert udsagn , nedskrive navne og værdier for hver variabel i kildekoden fil. For eksempel , du i et eventyr spil kunne se et hypotetisk variabel kaldet " playerpoints . " Notér værdierne for denne variabel , da den stiger eller falder i løbet af spillet henrettelse . Dermed vil afsløre, hvordan udsagn at forandring " playerpoints " arbejde.
8

Skriv nye kommentarer afspejler , hvad du har lært fra stepping gennem koden. Gentag det forrige trin, og dette trin, indtil du har kommentarer til hver sætning i kildekoden.
9

ændre en af ​​de numre eller citeret tekst variabler i en kildefil , og kompilér og spille spillet, ser for effekten af ​​ændringen. For eksempel ændre den oprindelige værdi af playerpoints til 100 i stedet for 10 , og bemærk, hvordan denne øgede aktiv påvirker en karakter adfærd.
10

Skriv programmeringen kode for stadig bredere modifikationer til spillet . For eksempel ændre tekstur af en labyrint fra mursten til sten. Dit studie af koden i trin syv og otte vil give den nødvendige viden til dette trin . Kompilere og teste spillet efter hver ændring .
11 <​​p> Gentag trin 10, indtil du ikke længere kan genkende den oprindelige 3- D- spil. Nå denne fase betyder, at du har oprettet en ny 3-D spil.
Clipart

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil