Bordfodbold Regler

Bordfodbold er en rec - værelse spil løst baseret på spillet fodbold. Spillere stå på hver sin side af en tabel, hver kontrollerende fire stænger, der strækker sig fra den ene side af bordet til den næste. Hver stang har en række af lige tal på det, der repræsenterer spillere på en fodboldbane - en stang med tre målmænd , et med to fullbacks , et med fem halfbacks og én med tre angribere . Formålet er at dreje stængerne (og mændene på dem) til at banke en lille bold på tværs af bordet og ind i modstandernes mål. Reglerne varierer , men USA Table Soccer Association ( ISTCA ) har sat visse formelle regler afsat til leg. Grundlæggende Play

Spillet starter med et møntkast at afgøre, hvem der tjener først . Efter at personen sidst blev scoret imod har en chance for at tjene : at placere sig igennem servehullet at starte afspilningen. Spillet fortsætter, indtil nogen ringer tid ud , bolden bliver slået af bordet , en død bold forekommer ( når ingen af ​​holdene kan slå den med sine mænd ) , eller når nogen scorer et punkt ved at få bolden gennem modstanderens mål. Kun mændene på stængerne kan anvendes til at flytte bolden , og ingen kan forstyrre enten spillerens evne til at manøvrere sine stænger. Ingen kan mase , elevator, eller på anden måde manøvrere bordfodbold bord til at ændre boldens bevægelse .
Frispark

Udover de grundlæggende frispark om sportsånd og fair play ( hvis du synes, det er snyd , er det sandsynligvis er ) , bordfodbold indeholder flere konkrete tilfælde af frispark . Du kan ikke tænde en enkelt bordfodbold mand mere end 360 grader på én gang, du kan heller ikke passere bolden direkte fra de fem- mand bar til den forreste tre-mands bar . Bolden må ikke holdes på en enkelt bar i mere end 15 sekunder ( 10 sekunder, hvis den fem mand store bar har besiddelse ) . Hvert af disse tilfælde udgør en teknisk fejl , hvilket betyder, at leg stopper og boldbesiddelse gives til de andre holds fremad tre-mands stang . Han kan gøre et skud med det , hvorefter bolden tilbage til stedet af teknisk fejl. Hvis en spiller begår tre tekniske fejl i løbet af en enkelt kamp , mister han kampen.

Victory Betingelser

Ifølge USTSA , sejr betingelser er bundet til tidspunktet for hver kamp. Bedste to -ud-af - tre kampe skal ende i det 35. minut , mens de bedste tre -of- fem kampe skal ende efter en time. Spilleren med flest point ved slutningen af ​​den tid , vinder. I tilfælde af uafgjort , vil en 10-minutters overtid finde sted for at kåre vinderen . Hvis kampen stadig er uafgjort efter denne periode, skal en bold sættes i spil ; den første til at score vinder. Varianter på sejr betingelser omfatter lige scoring : et nummer er opkaldt og den første person til at score det antal mål vinder. I nogle tilfælde skal spillet fortsætte efter dette punkt er scoret , indtil en spiller har to flere point end sin modstander .
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil