Regler for Farkle Dice Game

Farkle er et terningespil held og vovemod ( eller dumdristighed , hvis du presser dit held for langt ) . Farkle oprindelse er ukendt, men det er flere hundrede år gamle , overføres fra person til person gennem generationer. Spil beslutningstagere har pakket Farkle på forskellige tidspunkter . Den nyeste version , fra Legendary Games, bruger navnet Farkel og ændrede regler , der fandtes i flere --- måske utallige --- variationer på flere sprog. Folk har lært dette spil som Zilch , Push dit held , 10.000 og andre navne. Grundlæggende Play Procedure

Farkle er bedst for grupper , men to kan spille. I store grupper , kan folk kammerat op for at gøre hold .

Hver spiller kaster seks terninger (i nogle variationer, fem) , forsøger at score på fortløbende ruller , indtil han mister sin nerve eller visdom hersker , og han går på pension med det point akkumuleret. Efter hvert kast , spilleren fjerner mindst en die værd punkter , derefter ruller de resterende terninger .

Hvis alle seks terninger har scoret , kan en spiller enten på pension med de punkter eller hente alle terningerne og holde rullende .

En rulle med ingen point slutter tur med ingenting scorede . Dette kaldes en Farkle .

Afspil roterer til venstre, indtil et hold eller spiller når 10.000 point . På det tidspunkt , en sidste runde begynder i hvilke modstandere gøre en sidste indsats for at optjene point , hver håb om at have flest point i slutningen at vinde.

En populær Farkle variant tillader en spiller at tilføje den forrige spillers score til hendes score under visse betingelser. Hvis der var ikke- scoring terninger tilovers på den tidligere tur, kan den næste spiller afhente dem op og rul dem . Hvis hun lykkes i scoring på disse terninger , tilføjer hun scoren af den tidligere spiller til sin egen og holder rullende , hvis hun vil . Hvis hun fejler, hendes tur er overstået.

Med så mange variationer af Farkle rundt bør alle spillere er enige om reglerne på forhånd.
Grundlæggende scoring

den fælles falselinealerne siger, at hver 1 rullet scorer 100 point , hver 5 scorer 50, tre 1s scorer 1.000 , og alle andre treere -of- a-kind scoring 100 gange antallet rullede (f.eks tre 6s scorer 600 point ) . Derudover en lige af alle seks terninger optjener 1.000 point . Terninger tæller kun når rullet på én gang. Når du samle op og rulle nogle af dem igen, kan du ikke kombinere dem med, hvad du allerede har rullet .
Fælles Scoring Variationer

almindelig praksis kræver et minimum indledende score . En spiller kan ikke starte optagelsen point indtil hun eller hendes holdkammerat først kan bogføre en score på 500 eller derover . Clipart

Tre par smidt i en rulle er almindeligt scoret som 500 point .

Scoring fours -af -a-kind er også en almindelig variation , som regel tjene det dobbelte af hvad en tre -of- art ville .-- 600 i stedet for 300 for rullende fire 3'ere , for eksempel. Fem- of- a-kind scorer det dobbelte af hvad en fire -of -a-kind ville score og seks -of -a-kind scorer det dobbelte af hvad en fem -of -a-kind ville.

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil