Fem Fakta om Meteorsværme

Hvis du er en fan af lysshows , se nattehimlen . På forskellige tidspunkter i løbet af året , kan du se en række af shooting stars ( meteorer ), da de lyser himlen . Nogle detaljer om meteorer forblive et mysterium . Ikke desto mindre har astronomer opdaget et par fakta om meteor showers . Forårsaget af Comets

Kometer er en kombination af is og støv. Når kredser tæt på solen, smelter en kometens overflade og frigiver støv , skaber meteor fragmenter. Spred langs en kometens bane , disse fragmenter danner en meteor stream. Når baner Jorden og kometen kors , er en meteorregn dannet. Skæringspunktet mellem baner er , hvorfor visse meteorsværme forekomme forudsigeligt .
Bedste Observation Time
p Hvis du ønsker at se en meteorregn , observere himlen omkring midnat. Roterende gennem støv stier halter bagefter kometer , er Jorden orienteret for bedste visning af en meteorregn efter midnat. Du finder også ser meteor showers er lettere i løbet af nye måner når himlen er mørkest . Når lyset reflekteres fra månen , meteorsværme blevet sværere at se.
Leonid meteorregn

En massiv meteor storm skete 12-13 november 1833 , gnister studiet af meteor astronomi. Stormen , nu kendt som Leonid meteorregn , havde en intensitet på en anslået 60.000 meteorer i timen , ifølge Astronomi Magazine. Leonid meteor showers opstår årligt , topper omkring 17 november. Under Leonid begivenhed 2002 observatører vidne mere end 3.000 meteorer i timen.

Nærhed til Constellations

Selvom meteorer kan ses på hele himlen , synes de at udspringe fra visse dele . De normalt rejse gennem de samme stier og på samme hastigheder. Nærliggende konstellationer giver astronomer og tilskuere et referencepunkt , så de fleste meteor showers er opkaldt efter samlinger af stjerner i nærheden , hvor de vises, når på deres højeste . Selvom konstellation viden og stjerne diagrammer ikke er brug for at observere en meteorregn , de er nyttige .
Usandsynligt at nå Jorden

meteorer er som regel rester af kometer , der har haft is fordamper , når svinge nær solen. Denne rest består af frosne gasser og små støvpartikler på størrelse med sandkorn . Når det skrøbelige materiale ind i øvre del af jordens atmosfære , materialet fordamper . Ifølge Geology.com har ingen kendte meteorer fra meteor showers nogensinde gjort det til Jordens overflade, selv om partikler kaldet komet støv eller kosmisk vragrester har landet .