Moon Phases of Pluto

Pluto ligger i de yderste afkroge af Jordens solsystem , ud Neptun, den yderste planet fra solen. Pluto blev engang anset for at være den niende planet. Men opdagelser førte til en ændring i definitionen af ​​en planet og Pluto blev omklassificeret som en dværg planet i 2006. Pluto har tre måner, hvoraf den største kaldes Charon . Pluto

Ifølge NASA dokumentation , Pluto er omkring to tredjedele diameteren af ​​Jordens måne og tager 248 år om at kredse om solen. Da Pluto kredser om Solen den spinder på sin side ; med andre ord dens ækvator er næsten vinkelret med sin bane .
Charon

Charon blev opdaget af James Christy i 1978. Det består af sten og is ligesom Pluto ; det er også en lignende størrelse , og kredser meget tæt på Pluto. På grund af disse faktorer , forskere undertiden refererer til Charon og Pluto som en dobbelt planet. Ifølge Windows til Universet , nogle forskere mener, Charon blev dannet, da et stort objekt styrtede ned Pluto.
Charon og Pluto

Charon kredser Pluto omkring sin ækvatorialplanet . Således akse sin bane og dens rotation pole vippes og ligge i planet for Plutos bane omkring solen. Charon , ligesom Jordens måne , spinder rundt i nøjagtig den samme mængde tid, det tager det at kredse Pluto, hvilket betyder at du ville kun hver se den ene side af det. Men Pluto spins også ved samme hastighed som Charon , hvilket betyder, at den ene halvdel af Pluto, Charon er altid op i himlen, mens den anden halvdel vil aldrig se det. Således faser af Charon er kun synlige på den ene side af Pluto.

Faser i Charon

En enkelt bane Charon omkring Pluto tager 6,4 dage . I denne periode opstår hurtigste faseskift . Når solen er direkte over ækvator , de " nye månen " af Charon er direkte foran solen, der producerer en solformørkelse . Derefter som Charon fortsætter i sin bane , det skrider frem gennem den samme faser Jordens måne udstiller hver måned, men kun tager 6,4 dage at fuldføre cyklussen. En anden længere sigt cyklus, der påvirker faser af Charon , opstår som Pluto kredser om solen. Den eneste periode, hvor en fuldmåne er synlig , er i starten af ​​foråret eller efteråret . I modsætning hertil i starten af ​​foråret eller sommeren , kun lidt over halvdelen af ​​kernens overflade Charon er synlig på sit fulde.
Nix og Hydra

Plutos to andre , meget mindre måner , kaldes Nix og Hydra . Disse er længere væk fra Pluto end Charon . Disse yderligere måner blev opdaget i 2005 af forskere ved hjælp af Hubble-teleskopet . På tidspunktet for skrivning, oplysninger om faser af disse måner er ikke tilgængelig. Desuden den lille størrelse af Pluto og dens måner , kombineret med den afstand, de er fra Jorden, gør dem yderst vanskeligt at observere .