Hvilke Måneder Kan Apus blive set de bedste i Sky

? Apus er en konstellation , der repræsenterer fugl af paradis. Det kan ses lettest på den sydlige halvkugle . Det er ikke i en særlig rig stjerne felt , men det er placeret syd for konstellationer Crux , Centaurus og Vela , hvis stjerne felter er strålende med mange lyse stjerner , stjernetåger og andre genstande, herunder X- ray kilde Circinus X -1 og Alpha Centauri , den nærmeste stjerne systemet til jorden. Apus er også temmelig tæt på den lyseste del af Mælkevejen . Historie

I slutningen af ​​1590'erne Pieter Keyser og Frederick de Houtman , to hollandske navigatører , kortlagt nye konstellationer , som de rejste sydpå . De kaldte mange af dem efter dyr, som for nylig var blevet opdaget , ligesom kamæleon , vandet slange, påfuglen , den tukan og flyvefisk . Apus blev opkaldt efter fuglen af paradis , som de havde opdaget i Papua Ny Guinea . De nye konstellationer blev offentliggjort i den tyske astronom Johan Bayers Uranometria i 1603 . Navnet Apus , ved den måde , betyder footless , fordi man mente, at fugle af paradis havde ingen fødder .

Bedste måneder for at se

grund af den måde jorden bevæger sig gennem rummet, er konstellationer bedre set på bestemte tidspunkter af året end på andre. Apus er en vinter konstellation , synlig mellem de breddegrader +5 grader og -90 grader . De bedste måneder for at se det er fra juni til september, med den bedste måned at blive juli. Men Apus er , så langt mod syd , at det er cirkumpolare . Hvis man var på Sydpolen man kunne se det tydeligt rundt. Men det er også de koldeste måneder af vinteren i Antarktis og kontinentet kan være utilgængelige for turister.

Stjerner

de klareste stjerner i Apus af Apus
er temmelig coolish , orange K stjerner , omkring 3.700 til 5.200 grader K. Alpha, den lyseste , har en størrelse på 3,8 og er 411 lysår fra Jorden. Gamma er faktisk lysere end beta, som bør være den anden klareste stjerne ; gamma s størrelsesorden er 3,86 og beta er er 4.23 . Delta er en dobbelt stjerne lavet af to orange stjerner , der er synlige gennem kikkert . Kappa er en anden dobbelt stjerne 1020 år fra Jorden.
Kuglehob

Kuglehoben NGC 6101 ses også i Apus , nær stjerne gamma Apodis . En kuglehob er en kugleformet gruppering af meget gamle stjerner i en fælles oprindelse. De findes oftest nær centrum af en galakse . NGC 6101 skal kunne ses gennem en 4,5 tommer teleskop i løbet af en mørk nat .