Hvad er en Pulsar Lavet af

? En pulsar er en type neutronstjerne , der roterer hurtigt. Lyset en pulsar udsender synes at blinke på en ensartet frekvens på grund af sin rotation. Kendetegn

pulsar er ekstremt lille , måler kun 20 km i diameter. Det er en yderst tæt stjerne rest , der har en masse 1,4 gange større end solen.
Dannelse

neutronstjerner og pulsarer dannes efter en supernova . Supernovaen eksploderer fra de ydre lag af stjernen. Kernen af stjernen kollapser under intens tyngdekraft , der forårsager protoner og elektroner til at kombinere til at danne neutroner.
Hvorfor det pulserer

magnetiske og rotations akser en pulsar er fejljusteret . Partikel jetfly er koncentreret i en stråle på de magnetiske poler . Denne stråle fejer gennem rummet som stjernen roterer.
Discovery

Jocelyn Bell Burnell opdaget pulsarer i 1967 , mens de udfører graduate forskning. Hun opdagede dem ved at bemærke , at der var radiofrekvenser i rummet , der ville blinke og slukkes på en konstant frekvens.

Kendte Pulsarer

The Crab Nebula har en pulsar , der blev dannet i løbet af en supernova observeret i 1054 i 2003 blev en binær pulsar -system opdaget blot 200 lysår fra Jorden. Over 40 binære pulsarer er blevet opdaget som 2009.