Hvilke genstande inden for én lys År for Jordens

? Bortset fra solen, månen , planeter og hundredvis af menneskeskabte satellitter , der er tusindvis af genstande inden for et let år på Jorden. NASA , sammenholdt med astronomiske observatorier rundt om i verden , søger efter og sporer disse objekter for at give et system for tidlig påvisning i tilfælde en af ​​disse nær- Earth objekter kan være på kollisionskurs med vores planet. Spectral Klassifikation af asteroider

Halvfjerds -fem procent af kendte asteroiderne nær Jorden er forkullede eller C -type asteroider. Disse asteroider er meget mørke. Sytten procent af asteroiderne nær Jorden er kiselholdige eller S -type asteroider. Disse asteroider er lysere end C-type og er sammensat af jern og andet stenet materiale. Den resterende del af asteroider er metalliske eller M- type. Disse asteroider er primært sammensat af metallisk jern og fremtræder meget lys på himlen.

Orbital Klassifikation af asteroider

Near- Earth asteroider har en afstand fra solen på 1,3 AU. En AU står for " astronomisk enhed," Jordens afstand fra solen ( 93 millioner miles ) . Asteroiderne nær Jorden inddeles i tre grupper: Amors , Apollos og Atens . Amors er asteroider , der krydser Mars bane , men ikke krydser ind i Jordens bane . Der er i øjeblikket mere end 1.500 Amors kendt. Der er mere end 1.700 Apollos asteroider , der krydser Jordens bane og har en omløbstid på mere end et år. Atens er asteroider , der krydser Jordens bane inden for en periode mindre end et år . I øjeblikket er der omkring 300 kendte Atens .

Trojanere og Centaurer
p Der er flere hundrede trojanere vides at eksistere . Trojanske heste er beliggende inden for 60 grader foran og bagved Jupiters bane. Nogle trojanske heste menes at være kometer , og objekt 617 Patroklos er absolut iskolde . Kentaurer er Kupier bælte objekter også kendt som kometer . Disse objekter kredser i det ydre solsystem , langt væk fra solen. I øjeblikket er der omkring 50 Centaurer vides at eksistere .

Menneskeskabte genstande

Bortset fra de mange menneskeskabte satellitter, der kredser Jorden, er der en række af menneskeskabte objekter, der ikke satellitter , men er klassificeret som nær - Earth objekter. Sommetider disse objekter menes at være asteroider , men er senere opdaget at være menneskeskabt , lignende objekt J002E3 , som blev opdaget at være en øvre trin sektion fra en Saturn raket , der blev lanceret for Apollo 12 missionen.