Elementer i Eskimo Nebula

The Eskimo Nebula ligger i stjernebilledet Tvillingerne i en afstand af 2.870 lysår fra Jorden , og består af en storslået udstilling af stjernernes materiale skubbes ud fra to elliptisk formede lapper. Det er den rest af en døende stjerne, og vil kun vare et par titusinder af år - en lillebitte varighed på den himmelske tidsskala. Opdaget i 1787 af astronomen William Herschel , Eskimo Nebula er synlig med en lille kikkert . Kvælstof

Spektroskopi og reflectance kurver har tilladt astronomerne at opdage fire primære elementer i Eskimo Nebula . Den ydre rand af filamenter består primært af nitrogen. Disse filamenter er nogenlunde ét lys år i længden, i gennemsnit , og omkring halvdelen en lys år i bredden. Mens dette skrives , er oprindelsen af ​​langsomt voksende ydre rand af kvælstof ikke godt forstået.
Hydrogen

indre område af filamenter består primært af hydrogen . Disse filamenter udstødes fra stjernens tilbageværende kerne af en himmelsk vind af ladede partikler . Tågen navn stammer fra det faktum, at disse brintskyer overfladisk ligne et hoved i en stor " hood " lavet af ekspanderende nitrogen gas . Den "ansigt " er resultatet af to elliptiske lapper , der er streaming materiale i modsatte retninger.
Oxygen

centrale kerne af stjernen består primært af oxygen. Alt materiale skubbet udad af stjernevinde udstråler fra denne centrale kerne . Denne proces har været undervejs i omkring 10.000 år, inden hvilken den ydre rand bestod lagene af en sollignende stjerne .
Helium

spektroskopi afslører også, at den centrale kerne indeholder noget helium . Denne kerne er synlig med det blotte øje på klare nætter, hvor Gemini er over horisonten . Helium og brint i døende stjerner er af særlig betydning for forskere , fordi de danner kvælstof og kulstof , som er byggestenene i livet på Jorden.