Hvad er navnet på den nærmeste stjerne til Jorden

? Proxima Centauri C er en lille , ubestemmelig stjerne ligger 4,2 lysår væk i stjernebilledet Centaurus . For sin lille størrelse, det har en meget vigtig rolle i Jordens historie som den nærmeste stjerne til vores solsystem. Størrelse

Proxima Centauri er en typisk rød dværg . Det er små , ​​mere end ti tusinde gange mindre svag end solen, og kun omkring en tiendedel massen. På Hertzsprung - Russell diagram passer langs de vigtigste sekvens mellem spektrale klasse K og M. Dette svarer til en overfladetemperatur på under 3500 Kelvin. Proxima Centauri er kun synlig fra sydlige breddegrader , og kun når du bruger et teleskop.
Overvejelser

Proxima Centauri er faktisk en del af et tredobbelt stjernesystem. Alpha Centauri A og B er store, lyse stjerner , der er placeret 4,6 lysår fra Jorden. De kredser omkring hinanden hver 80 år eller deromkring, i en afstand af 2200 millioner miles . Det er ca afstanden fra Solen til Neptun . Alpha Centauri C , også kendt som Proxima Centauri , er helt en afstand fra den primære binære system , omkring 14 lysår tættere på Jorden. Mange astronomer mener, at dette cool, rødlig stjerne følger en bred bane omkring de to lysere dem , mens andre synes, det følger en mere hyperbolsk sti og blot passerer gennem systemet. Hvis Proxima Centauri kredser det binære system , vil det tage millioner af år at gennemføre et kredsløb .
Funktioner

Proxima Centauri er en rød dværg , der er den mindste lysende klasse af stjerne og også den type med den længste levetid. Proxima Centauri er også en flare stjerne . Grundet magnetiske aktivitet , kan det mere end fordoble sin lysstyrke på bare et par timer , og lige så hurtigt tilbage til sin oprindelige lysstyrke . Selv flare stjerner svinge uden mærkbar kortsigtet mønster , det faktum, at de varierer gør dem en UV Ceti variabel stjerne, og Proxima Centauri variable stjerne hedder V645 Centauri . Flares fra en rød dværg er analoge til soludbrud , der kommer fra solen.

Teorier /Spekulation

Proxima Centauri er det tætteste stjerne til Jorden lige nu , tingene vil sandsynligvis ændre sig i en fjern fremtid . Det cirkler Alpha - Beta Centauri stjernesystem fra 930 milliarder miles væk , og som sådan har en enorm bane. Da den kredser det binære system, vil Proxima Centauri nå sit længst afstand fra Jorden og det binære system, som også er nævnt som Rigel Kentaurus vil tage titlen som den nærmeste stjerne til Jorden.
historie

Proxima Centauri fik ikke sit navn, indtil begyndelsen af ​​det 20. århundrede, da Robert Inness , direktør for en sydafrikansk observatorium bemærket, at det delte den samme korrekte bevægelse som for Alpha Centauri , som var blevet opdaget mellem 1832 og 1833 . Inness opkaldt stjernen. I 1917 , to år efter den oprindelige opdagelse, den hollandske astronom Joan Voute var i stand til at bekræfte afstanden Proxima Centauri ved at måle dets trigonometrisk parallakse . Det tog derefter 30 år mere for astronomerne at fastslå, at Proxima Centauri var en opblussen stjerne .
Potentiale
p Som astronomer udforske den enorme mængde af universet , begynder de at spekulere hvis der er andre planeter derude der kan opretholde liv . Det Centauri -systemet er blevet en kæmpe mål for forskerne på grund af den nærhed af sine stjerner til Jorden. Mens mange forskere mener, at Proxima Centauri ikke kunne opretholde et system af planeter , fordi det er en flare stjerne , føler andre, at stjernen ville være et ideelt sted for en jordlignende planet . Selv om den røde dværg er ude af stand til at huse en jordbaseret planet , det binære system af Alpha Centauri A og B er en levedygtig kandidat til undersøgelsen. I virkeligheden, af de fem kriterier, som en stjerne skal opfylde for at kvalificere sig som et lovende sted for jordiske liv , Centauri A, som er den samme spektrale klasse som solen, opfylder alle fem. Centauri B passerer alle prøver , men én; som en K- klasse stjerne , kan det ikke have nok energi til rådighed til at opretholde livet.
hoteltilbud