Hvad Astronomiske værktøjer bruges til at studere Kometer & Asteroider

? Kometer og asteroider er undersøgt for spor til at hjælpe med at forstå , hvordan solsystemet dannet . Fragmenter af asteroider , der ramte Jorden som meteoritter kan analyseres for at bestemme sammensætningen af den tidlige sol tilvækst disk . Nogle meteoritter har været uændrede i 4560 millioner år , hvilket giver forskere med uberørt materiale fra solsystemets tidligste periode . Meteoritter og kometer , der krydser Jordens bane skal kortlagt og sporet til impact farer. Kometer

Kometer bebor de fjerneste afkroge af solsystemet kendt som Kuiper bæltet og Oort skyen . De fleste kometer er for lille og langt væk til at blive set uden et teleskop. Kometer kan ses med det blotte øje , når de passerer af solen , absorbere dens energi. Høj powered teleskoper udstyret med kameraer registrerer kometer i asteroidebæltet efter en optisk all -sky survey-undersøgelse . Computere er afgørende for analysen af ​​den massive mængde af data indsamlet af teleskoperne .
Asteroids

Siden 1801 flere hundrede tusinde asteroider er blevet opdaget med enkle reflektor teleskoper lavet med buede spejle. Nu er tusindvis af asteroider årligt opdaget med optiske teleskoper . Digitale kameraer optage billeder af de asteroider for senere computer analyse. Kameraer om Galileo rumfartøjet fanget close- up billeder af flere asteroider. Den japanske Hayabusa rumfartøj landede på Itokawa asteroide i 2005. Asteroidal materiale blev opsamlet og returneret til Jorden i 2010.
Rumfartøjer

NASA lancerede et rumfartøj brugerdefineret bygget til at samle komet støv i 1999. Kaldet Stardust blev rumfartøj designet til at fange partikler af interstellare støv , mikro- meteoritter og komet støv. En aerogel solfanger enhed fanget og opbevaret det interplanetariske materiale til senere undersøgelse i laboratorier. Pr. tidspunktet for offentliggørelsen , et rumfartøj med navnet " Comet Hopper " er på NASAs tegnebrættet for en 2016 mission. Fartøjet bliver designet til at lande på kometer og udføre detaljeret in-situ analyse med en vifte af instrumenter.
Spektrografer

Spektroskopisk analyse af kometer og asteroider afslører en rigdom information. En spektroskop er en prismatisk enhed, der adskiller lys i dets farver. Bruges med teleskoper , kan en spektrograf analysere en udenjordisk objekt kemi , tæthed og bevægelse. Spektrografisk data opnået med infrarøde teleskoper kan hjælpe med at identificere mineraler på overfladen af ​​asteroider, samt detektere tilstedeværelsen af ​​vand eller is . Spektrografer studie lys i det infrarøde , ultraviolette og synlige område af det elektromagnetiske spektrum.