Faser af Neptun

I 1989 Voyager 2 rumfartøjer snapped en slående fotografi af planeten Neptun i Halvmåne fase. Som med de faser af månen , kan de relative positioner af solen, planeterne og beskueren få indtryk af forskellige faser i planeterne tættest på Jorden , men Neptun altid vises helt belyst , når den ses fra Jordens overflade. Planetary Faser

Når Galileo først observeret faser af Venus, brugte han sin opdagelse for at bekræfte rotation af planeter omkring solen. Ligesom Venus, Merkur går også gennem faser , voksning og aftagende , da det bevæger sig gennem sin bane . Mars er den eneste ydre planet, der viser svage fasevariationer . De andre ydre planeter , herunder Neptune, aldrig vise betydelige faser, når den ses fra Jorden.
Neptuns Discovery

I 1846 franske astronomer bekræftet Neptuns eksistens , der havde været mistænkt for årtier . Neptun blev først placeret med vejledning af matematiske forudsigelser og var den første planet at blive opdaget på denne måde. Efter Uranus blev opdaget i 1781 , astronomerne observerede uregelmæssigheder i sin bane , og den hypotese, at den tyngdepåvirkning af en ukendt planet kunne være ansvarlig . Men disse mistanker var ubekræftet , indtil en fransk matematiker ved navn Urbain Jean Joseph Le Verrier fangede astronomer med hans beregninger , der fører til planetens opdagelse.
Neptun og Voyager 2

Voyager 2 var den første - og hidtil eneste - rumfartøjet at nå Neptun, og i løbet af sin 12 år lange rejse på tværs af solsystemet , det samledes mange af de oplysninger astronomer har i øjeblikket omkring planeten. Fordi Voyager 2 var i stand til at se planeten i forskellige vinkler , end der kan observeres fra Jorden , dens kameraer var i stand til at fange Neptun i forskellige faser , fra halvmåne til fuld .
Observere Neptun

Ligesom Uranus , vises Neptun blå farve på grund af metan i atmosfæren . Neptuns miljø er omtumlet , med højere vindhastigheder end nogen anden planet , stueur ind på 1500 miles i timen. En stor rund storm kendt som den store mørke plet , der ligner Jupiters store røde plet , bevæger sig vestpå på omkring 745 miles i timen på tværs af Neptun. Adskillige mørke ringe surround Neptun og otte måner i kredsløb om planeten.