Hvad er de yderste Planets

? En planet er en stor , fast, ikke-lysende , himmellegeme kredser omkring en stjerne. Planeter består af sten , metal, gas og andre stoffer. De adskiller sig fra meteorer , kometer og lignende rum objekter på grund af deres sammensætning, størrelse , kredsløb og andre faktorer. Vores planet , Jorden, er omkring 93 million miles væk fra stjernen den kredser , solen. Jovian planeter, Pluto og exosolar planeter er de yderste planeter fra både Jorden og solen. Jovian planeter

De fire Jovian planeter er i lighed med Jupiter - også kaldet Jove , derfor Jovian . Jupiter, Saturn, Uranus og Neptun ligner i masse , sammensætning og andre kriterier. Jovian planeter er alle større og mindre tæt end Jorden , rotere hurtigere end Jorden, og består primært af forurenende stoffer - primært brint
Jupiter

Opkaldt efter . chefen romerske gud , planeten Jupiter er den største planet i solsystemet . Det er 1.316 gange større end Jorden og er den femte planet fra Solen. Jupiters overflade er udstyret med gasser som brint , ammoniak, metan , nitrogen, helium og svovl , og har ingen fast klippemateriale. Bortset fra dens størrelse , det er kendetegnet ved den multi-farvede , lagdelt udseende dens overflade og en stor rød plet. Jupiter er ca 483600000 miles fra solen, 393300000 miles fra Jorden.
Saturn

Saturn er den sjette planet fra solen og blev opkaldt efter den romerske landbrugs gud . Saturns gasform overflade er varieret med gul- gylden colorations . Dens mest karakteristiske kendetegn er en gruppe af ringe omkranser planeten, 330 meter tyk og 167700 miles i diameter. Saturn er cirka 886 millioner miles væk fra solen og 793 millioner miles fra Jorden.
Uranus

Uranus er opkaldt efter den græske gud for himlen og er den syvende planet fra solen. Oprindeligt var Uranus menes at være en komet , når opdaget i 1781 . Det er 15 gange større end Jorden , let elliptisk i form, og er grønlig farve . Uranus er 1780 millioner miles fra solen, 1687 millioner miles fra Jorden.
Neptune

Neptun er den ottende planet fra solen og blev opkaldt efter den romerske gud for havene . Planeten er 17 gange større end Jorden og er en levende blå farve. Det er 2800 millioner miles fra solen, 2707 millioner miles fra Jorden
Pluto

Pluto - . Opkaldt efter den græske underverden gud - blev opdaget i 1930 , og blev klassificeret som en planet kort tid derefter. Men i 2006 Pluto blev officielt omklassificeret som en plutoid , Kuiper bælte objekt eller for almindelig brug, en " dværgplanet " af Den Internationale Astronomiske Union . Pluto er 3670 millioner miles fra solen, 3577 millioner miles fra Jorden.

Exoplaneter

exoplaneter , også kaldet exoplaneter , er planeter uden for vores solsystem . Fra 2011 , har forskerne identificeret mere end 400 exoplaneter . Disse omfatter 51 Pegasi B, som i 1995 var den første extrasolar planet opdaget . Den roterer omkring en stjerne omkring 50 lysår fra Jorden. Det er mindst en halv størrelse af Jupiter og har en overfladetemperatur på omkring 1800 grader Fahrenheit.